تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۸۳۲
کد خبر: ۲۵۵۰۰۹

راه‌آهن یزد پارسال ۱۹ میلیون تن بار جابجا کرد

‌می‌متالز - مدیر کل راه آهن یزد اعلام کرد: طی سال ۱۴۰۰ در مجموع عملکرد بارگیری و تخلیه، رکورد حمل ۱۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تن محمولات به وسیله ۱۸۸ هزار دستگاه واگن در راه آهن یزد به ثبت رسید.

به گزارش می‌متالز، «رحمت رحمت‌نژاد» به عملکرد یک سال اخیر راه‌آهن یزد اشاره کرد و گفت: طی سال ۱۴۰۰ مقدار ۱۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تن مواد معدنی و صنعتی از مبادی مهم بارگیری راه آهن یزد از جمله چادرملو، چغارت و گندله‌سازی اردکان بارگیری و تخلیه شد.

وی با اشاره به سهم ۲۹ درصدی اداره کل راه آهن یزد در بارگیری کل کشور تصریح کرد: طی مدت مذکور مقدار ۱۳ میلیون و ۶۹۰ هزار تن مواد معدنی، کنسانتره و گندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران (چغارت)، گندله سازی اردکان و معدن چادرملو به مقاصد فولاد اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری شد.

رحمت‌نژاد خاطرنشان کرد: در عملکرد تناژ تخلیه نیز طی سال مذکور، مقدار پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تن محمولات از قبیل آهن اسفنجی، سنگ آهن، بالاست، گندم، گوگرد خام، آهن آلات و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شده است که نسبت به سال گذشته شاهد رشد چهار درصدی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ناحیه یزد در ثبت تن کیلومتر بارخالص حمل شده در میان مناطق راه آهن کشور، افزود: طی سال گذشته در تن کیلومتر بار خالص حمل شده نیز مقدار پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون و در تن کیلومتر مبدا - مقصد، مقدار شش میلیارد و ۴۶۰ میلیون تن به ثبت رسیده است.

این اداره کل در سال گذشته با صادرات مقدار ۱۲ هزار و ۱۸۵ تن محمولات از قبیل آهن آلات، میلگرد، شیشه، کاشی و نایلون، رشد چشمگیر ۱۷۰ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۹ به ثبت رسانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران استان یزد (ایسنا)

عناوین برگزیده