تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۲۵۵۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت گلستان گفت:

صدور فاکتور الکترونیک از خردادماه با جدیت اجرا خواهد شد

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اعضای شورای مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: صدور فاکتور الکترونیک که از سال گذشته آغاز شده از خردادماه با جدیت اجرایی خواهد شد

به گزارش می‌متالز، درویش علی حسن زاده در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اعضای شورای مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: طرح صدور فاکتور الکترونیکی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال گذشته آغاز شده از خردادماه با جدیت اجرایی خواهد شد که در این طرح تمامی واحد‌های صنعتی در استان موظف هستند فاکتور‌های خرید و فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

حسن‌زاده بیان کرد: برای اعتبارسنجی تسهیلات این واحد‌ها نیز بانک‌ها از طریق این سامانه اقدام خواهند کرد.

وی همچنین به پروژه سامانه رصد و پایش کالا که ذیل سامانه جامع تجارت در حال انجام است اشاره نموده و افزود: این پروژه جریان گردش کالا در کشور را شفاف می‌کند.

وی گفت: در این پروژه همه عوامل بازار از تولیدکننده، مرکز پخش، توزع کننده و ... باید ضمن ثبت نقش خود در این سامانه، کلیه عملیات خرید، فروش و ... خود را درج نماید.

حسن زاده اضافه کرد: مهمترین مزیت این طرح این است که جریان گردش کالا بصورت کاملا شفاف مشخص می‌شود و در هر لحظه مسئولین می‌توانند میزان موجودی انبار کالا‌های مختلف را ملاحظه کنند و همچنین کمبود‌ها و مشکلات مربوط به کالا‌های مختلف را رصد و آسیب شناسی نمایند و تصمیمات بموقع و دقیقی بگیرند.

وی به طرح زنجیره تامین مالی نیز اشاره نموده و گفت: روند اجرای این طرح نیز اینچنین است که تولیدکننده برای تولید خود نیاز به مواد اولیه دارد و در قبال تامین آن باید پول پرداخت نماید و وقتی که تولیدکننده درخواست تسهیلات می‌نماید بر اساس فاکتور الکترونیکی ثبت شده در سامانه، تسهیلات به حساب تامین کننده مواد اولیه واریز می‌شود.

منبع: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده