تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۳۹۷
کد خبر: ۲۵۵۳۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار برای نظارت بر بازار کرمان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت کرمان در نشست کارگروه اقدام مشترک بازار گفت: پنج میلیارد تومان برای رصد و نظارت بر بازار از محل معدن گل گهر تامین اعتبار شده که پس از دریافت صورت حساب، واریز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسینی‌نژاد افزود: باید تعداد نیرو‌ها و تجهیزات مورد نیاز نظارت بر بازار برای جذب این اعتبارات اعلام شود و بسیج نیز می‌تواند از این اعتبار بهره‌مند باشد.

وی یادآور شد: سال گذشته با حمایت شرکت مس اعتباراتی برای این حوزه واریز شد و برنامه جذب اعتبار از محل شرکت گل گهر را نیز از انتهای سال گذشته پیگیری کرده ایم.

رئیس سازمان صمت کرمان اعلام کرد: استان کرمان ظرفیت بزرگی در حوزه دانش بنیان و نظارت بر بازار دارد و امسال هدف گذاری برای جذب ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در کمک به بازار داریم.

حسینی‌نژاد با اشاره به موضوع قیمت گذاری بخش خدمات گفت: هزار قلم انواع خدمات در استان کرمان داریم و در این زمینه قیمت گذاری خدمات لوازم خانگی در کمیسیون نظارت تعیین تکلیف شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون قیمت مصرف کننده روی کالا درج می‌شد که اکنون درج قیمت تولید کننده نیز انجام می‌شود و در این زمینه از روز اول اردیبهشت ماه امسال، هشت هزار قلم کالا در کشور و در مجموع پنج مرحله اجرای طرح قیمت گذاری، هزار و ۳۷۵ قلم کالا در استان مشمول طرح قیمت گذاری تولیدکننده و مصرف کننده روی کالا می‌شود.

رئیس سازمان صمت کرمان عنوان کرد: اجرای این طرح روندی زمان‌بر است، زیرا باید همه کالا‌ها را پوشش دهد، اما اجرای آن همه چیز را برای مردم و بازرسان شفاف می‌کند.

حسینی‌نژاد همچنین با بیان این‌که جرایم باید بازدارنده شود، توضیح داد: پیش از این جرایم تا ۲۶۰ هزار تومان بود، اما اکنون تعیین جریمه‌های ۱۰ میلیون تومانی به طور قطع بازدارنده خواهد بود.

وی تاکید کرد: بازار چند رکن اساسی از جمله سیاست‌گذاری، قیمت‌گذاری، تنظیم و نظارت دارد، اما اکنون چند متولی در بازار داریم و هرکدام از بخش خود به موضوع نگاه می‌کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده