تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۵۵۵۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد:

رتبه دوم گلستان در پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی

‌می‌متالز - سرپرست اداره‌کل صمت گلستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: استان گلستان در پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی در جایگاه دوم و در پرداخت تسهیلات رونق تولید در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، درویش‌علی حسن‌زاده افزود: از محل اعتبارات رونق تولید سال ۱۴۰۰ یعنی از ابتدای مردادماه سال گذشته تا پایان آن سال، درخواست ۳۵۶ واحد تولیدی استان پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای دریافت سه هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل ارسال‌شده است.

وی گفت: از کل واحد‌های معرفی‌شده به بانک‌ها تعداد ۱۶۶ واحد تولیدی استان، حدود ۹۷۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.

به گفته حسن‌زاده، از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی نیز تا پایان سال ۱۴۰۰، درخواست تسهیلات ۲۹۶ واحد تولیدی استان برای دریافت هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان در کارگروه مصوب و برای پرداخت به بانک‌های استان ارسال‌شده که ۷۱ واحد ۲۳۷ میلیارد تومان تسهیلات این بخش را دریافت کرده‌اند.

سرپرست اداره کل صمت گلستان یادآور شد: همچنین در سال گذشته ۳۳ واحد صنعتی راکد استان احیاء شده و به چرخه تولید بازگشتند که درنتیجه آن ۳۹۰ نفر مشغول به‌کار شدند و در این بخش نیز استان گلستان رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده