تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۵۵۶۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
اجرای طرح نظارتی مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و غیر مجاز در استان ایلام

کالا‌های فاقد شناسه رهگیری قاچاق محسوب می‌شوند

‌می‌متالز - کالا‌های فاقد شناسه رهگیری قاچاق محسوب می‌شوند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از آغاز اجرای طرح نظارتی مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و غیر مجاز در استان خبر داد. رضا محمدرحیمی با اعلام این خبر گفت:در راستای اجرای دستورالعمل اجرایی شناسه رهگیری گروه کالایی لوازم یدکی خودرو و آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح نظارتی مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و غیر مجاز در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: این طرح در قالب قرارگاه استانی و با مشارکت دستگاه‌هایی نظیر سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، و برخی از اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار می‌شود و کالا‌های موجود در سطح بازار و انبار نباید فاقد شناسه رهگیری باشند و اعضا زنجیره تامین نیز باید از خرید، فروش، نگه داری و انبارش کالا‌های مشمول فاقد شناسه امتناع ورزند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اظهار داشت: فاز نخست این طرح مشمول دو قلم کالای کمک فنر و باتری خودرو بوده و توزیع کنندگان اصلی قطعات یدکی استان و برخی از واحد‌های صنفی عرضه کننده لوازم یدکی مورد بازرسی قرارگاه استانی قرار گرفته و ضمن بررسی اسناد خرید کالا‌های موجود، شناسه رهگیری درج شده بر روی اقلام مورد استعلام قرار می‌گیرد.

رضا محمدرحیمی اضافه کرد: کالا‌هایی که فاقد شناسه رهگیری باشند و اصالت آن‌ها تائید نشودبه موجب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضبط و جهت سیر قانونی تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع می‌گردد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده