تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۵۵۶۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در آخرین ماه ۱۴۰۰؛

«فایرا» ۱۳۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

‌می‌متالز - شرکت آلومینیوم ایران طی اسفند ماه ۱۴۰۰ موفق شد از فروش ۱۳ هزار و ۱۸۰ تن محصول آلومینیومی، ۱۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال درآمد کسب کند.

به گزارش می‌متالز، نمودار ۱ عملکرد شرکت آلومینیوم ایران در اسفند ماه ۱۴۰۰ و مقایسه نتایج آن نسبت به ماه قبل از آن و اسفند ماه ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد. میزان تولید شمش آلومینیومی «فایرا» در اسفند ماه ۱۴۰۰ نسبت به ماه قبل از آن و همچنین مدت مشابه سال ۱۳۹۹ با افت مواجه بوده است.

افت ۵۹ درصدی تولید ماهانه بلیت

در اسفند ماه گذشته، شرکت آلومینیوم ایران ۷۴۸ تن بیلت خالص آلومینیومی تولید کرد که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن که یک هزار و ۸۲۵ تن از این محصول تولید کرده بود، افت ۵۹ درصدی داشته است. «فایرا» در اسفند ماه ۱۳۹۹، ۶۴۷ تن بیلت آلومینیومی تولید کرده بود که بیانگر رشد ۱۵.۶ درصدی تولید این محصول در اسفند ماه ۱۴۰۰ است.

ایرالکو در آخرین ماه زمستان ۱۴۰۰، ۲۷۱ تن بیلت خالص آلومینیومی فروخت که نسبت به بهمن ماه که میزان فروش این محصول ۳۲۰ تن بود، بیانگر افت ۱۵.۳ درصدی است. مقایسه میزان فروش بیلت این شرکت در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با مدت مشابه سال قبل از آن نیز کاهش ۶۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت آلومینیوم ایران در اسفند ماه ۱۳۹۹، ۷۸۳ تن بیلت خالص آلومینیومی فروخته بود. این شرکت همچنین در ماه مورد بررسی، موفق به صادرات دو هزار و ۷۷۲ تن بیلت آلومینیومی در بازار‌های بین‌المللی شد.

نرخ فروش بیلت آلومینیومی «فایرا» در اسفند ماه ۱۴۰۰، ۹۱ هزار و ۱۲۷ تومان به ازای هر کیلوگرم ثبت شد که این میزان نسبت به ماه پیش از آن، ۹.۵ درصد افزایش داشته است. نرخ فروش این محصول در بهمن ماه ۱۴۰۰، ۸۳ هزار و ۲۱۸ تومان به ازای هر کیلوگرم بود. نرخ فروش بیلت آلومینیومی ایرالکو در اسفند ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ که ۵۳ هزار و ۵۵۹ تومان به ازای هر کیلوگرم بود، حاکی از رشد ۷۰.۱ درصدی است.

افزایش فروش شمش آلومینیومی

شرکت آلومینیوم ایران در اسفند ماه ۱۴۰۰، ۱۱ هزار و ۳۱۶ تن شمش آلومینیومی تولید کرد که این میزان تولید در مقایسه با ماه قبل از آن، ۱۵.۹ درصد رشد داشته است. میزان تولید این محصول در بهمن ماه ۱۴۰۰، ۱۳ هزار و ۴۵۵ تن بود. همچنین مقایسه میزان تولید شمش آلومینیومی ایرالکو در ماه مورد بررسی با اسفند ماه ۱۳۹۹، حکایت از کاهش ۲۵.۹ درصدی تولید این محصول دارد. این شرکت در اسفند ماه ۱۳۹۹، ۱۵ هزار و ۲۶۶ تن شمش آلومینیومی تولید کرده بود.

در اسفند ماه سال قبل، «فایرا» ۱۲ هزار و ۹۰۹ تن شمش آلومینیومی را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند که این میزان نسبت به پیش از آن، ۸۶.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. میزان فروش این محصول در بهمن ماه ۱۴۰۰، ۶ هزار و ۹۱۸ تن بود. میزان فروش شمش آلومینیومی ایرالکو در اسفند ماه ۱۴۰۰ در مقایسه با فروش ۱۰ هزار و ۲۷۵ تنی این محصول در اسفند ماه ۱۳۹۹، ۲۵.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. میزان صادرات شمش آلومینیومی این شرکت در ماه مورد بررسی نیز ۳۱۹ تن بوده است.

نرخ فروش شمش آلومینیومی آلومینیوم ایران در بهمن ماه سال گذشته، ۶۶ هزار و ۷۳ تومان به ازای هر کیلوگرم بود و در اسفند ماه به ۸۰ هزار و ۱۰۸ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که به این ترتیب، افزایش ۲۱.۲ درصدی در این زمینه مشاهده می‌شود. همچنین نرخ فروش شمش آلومینیومی این شرکت در اسفند ماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن، ۵۶.۲ درصد رشد داشته است. نرخ فروش این محصول در اسفند ماه سال گذشته، ۵۱ هزار و ۲۹۲ تومان به ازای هر کیلوگرم بود.

«فایرا» ۱۳۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

رشد درآمد «فایرا»

همان‌طور که در نمودار ۲ آمده است، ایرالکو در اسفند ماه ۱۴۰۰، در مجموع ۱۲ هزار و ۶۴ تن محصول آلومینیومی تولید کرده است که این میزان نسبت به ماه پیش از آن، ۲۱ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۲۶.۳ درصد افت را نشان می‌دهد.

شرکت آلومینیوم ایران در اسفند ماه سال گذشته، حدود ۱۳ هزار و ۱۸۰ تن محصول آلومینیومی فروخته که نسبت به ماه قبل از آن، ۸۲.۱ درصد و نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۹، ۱۶.۳ درصد رشد داشته است.

«فایرا» در آخرین ماه زمستان ۱۴۰۰، از محل فروش محصولات آلومینیومی، ۱۳ هزار و ۱۴۵ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال درآمد کسب کرد که افزایش ۱۵۲.۶ درصدی را نسبت به ماه قبل از آن، نشان می‌دهد. درآمد این شرکت طی اسفند ماه ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۱۲۵.۱ درصد رشد داشته است.

«فایرا» ۱۳۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده