تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۴۵۴۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد تولید ایرالکو در آخرین ماه پاییز

‌می‌متالز - شرکت آلومینیوم ایران در آذر ماه ۱۴۰۰، توانست در تولید بیلت و شمش آلومینیومی، به ترتیب ۴۷۴.۵ و ۲.۳ درصد رشد را نسبت به ماه قبل از آن به ثبت برساند.

به گزارش می‌متالز، نمودار ۱ عملکرد شرکت آلومینیوم ایران در آذر ماه ۱۴۰۰ و مقایسه نتایج آن نسبت به ماه قبل از آن و آذر ماه ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد. بر اساس این نمودار، میزان درآمد و تولید محصولات این شرکت نسبت به آبان ماه ۱۴۰۰، دارای رشد بوده است.

رشد تولید بیلت آلومینیومی نسبت به آبان ۱۴۰۰ و آذر ۱۳۹۹

در آذر ماه ۱۴۰۰، شرکت آلومینیوم ایران ۸۷۹ تن بیلت خالص آلومینیومی تولید کرد که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن که تولید این محصول به میزان ۱۵۳ تن بود، رشد چشمگیر ۴۷۴.۵ درصدی داشته است. این شرکت در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹ که ۶۳۴ تن بیلت آلومینیومی در ایرالکو تولید شده بود، ۳۸.۶ درصد رشد مشاهده می‌شود.

«فایرا» در سومین ماه پاییز ۱۴۰۰، به میزان یک هزار و ۳۱۳ تن بیلت خالص آلومینیومی فروخت که بیانگر رشد مطلوب ۸۷.۸ درصدی فروش این محصول نسبت به آبان ماه امسال که فروش آن ۶۹۹ تن بود، است. مقایسه میزان فروش بیلت در آذر ماه امسال با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، رشد قابل توجه ۱۳۹.۲ درصدی را نشان می‌دهد. ایرالکو در آذر ماه ۱۳۹۹، ۵۴۹ تن بیلت خالص آلومینیومی فروخته بود. این شرکت در ماه مورد بررسی، موفق به صادرات ۷۷۰ تن بیلت آلومینیومی در بازار‌های بین‌المللی شد.

نرخ فروش بیلت آلومینیومی «فایرا» در ماه مورد بررسی، ۷۰ هزار و ۳۱۲ تومان به ازای هر کیلوگرم ثبت شد که این میزان نسبت به ماه قبل از آن، ۵.۱ درصد کاهش داشته است. نرخ فروش این محصول در آبان ماه ۱۴۰۰، ۷۴ هزار و ۱۰۴ تومان به ازای هر کیلوگرم بود. نرخ فروش بیلت آلومینیومی ایرالکو در آذر ماه نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ که ۴۴ هزار و ۶۵۴ تومان به ازای هر کیلوگرم بود، حاکی از رشد قابل توجه ۵۷.۵ درصدی است.

ایرالکو ۱۳ هزار و ۱۶۵ تن شمش آلومینیومی تولید کرد

شرکت آلومینیوم ایران در آذر ماه ۱۴۰۰، ۱۳ هزار و ۱۶۵ تن شمش آلومینیومی تولید کرد که این میزان تولید در مقایسه با ماه قبل از آن، ۲.۳ درصد رشد داشته است. میزان تولید این محصول در آبان ماه ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۸۷۳ تن بود. مقایسه میزان تولید شمش آلومینیومی در ماه مورد بررسی با ماه مشابه در سال ۱۳۹۹، حکایت از کاهش ۷.۲ درصدی تولید این محصول دارد. این شرکت در آذر ماه سال ۱۳۹۹، ۱۴ هزار و ۱۸۳ تن شمش آلومینیومی تولید کرده بود.

«فایرا» در سومین ماه پاییز ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۷۸۸ تن شمش آلومینیومی را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند که این میزان نسبت به آّبان ماه سال ۱۴۰۰، ۱۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. میزان فروش این محصول در آبان ماه ۱۴۰۰، ۱۴ هزار و ۳۹۹ تن بود. میزان فروش شمش آلومینیومی ایرالکو در آذر ماه امسال، در مقایسه با فروش ۱۰ هزار و ۸۴۶ تنی در مدت مشابه ۱۳۹۹، ۱۷.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. میزان صادرات شمش آلومینیومی این شرکت در ماه مورد بررسی نیز یک هزار و ۵۶۶ تن بوده است.

رشد تولید ایرالکو در آخرین ماه پاییز

عملکرد مطلوب «فایرا»

همان‌طور که در نمودار ۲ آمده است، شرکت ایرالکو در آذر ماه ۱۴۰۰، در مجموع ۱۴ هزار و ۴۴ تن محصول آلومینیومی تولید کرده است که این میزان نسبت به ماه پیش از آن، ۷.۸ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵.۲ درصد افت را نشان می‌دهد.

شرکت آلومینیوم ایران در آذر ماه سال جاری، حدود ۱۴ هزار و ۱۰۱ تن محصول آلومینیومی فروخته است که نسبت به ماه پیش از آن، ۶.۶ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۳.۷ درصد رشد داشته است.

ایرالکو در آخرین ماه پاییز ۱۴۰۰، با کسب ۹ هزار و ۷۱۳ میلیارد و ۲۹۱ میلیون ریال درآمد از محل فروش محصولات آلومینیومی، کاهش ۱۴.۵ درصدی درآمد را نسبت به ماه قبل از آن، به ثبت رسانده است، اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۶.۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد تولید ایرالکو در آخرین ماه پاییز

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده