تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۴۸۳۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تمرکز ایرالکو بر تولید بیلت آلومینیومی

‌می‌متالز - شرکت آلومینیوم ایران در دی ماه امسال، توانست در تولید بیلت آلومینیومی موفق عمل کند؛ به طوری که میزان تولید این محصول در ماه مورد بررسی نسبت به آذر ماه ۱۴۰۰، با ۸۷.۱ درصد افزایش و در مقایسه با دی ماه ۱۳۹۹، با رشد چشمگیر ۱۲۷۰.۸ درصدی همراه بوده است.

به گزارش می‌متالز، نمودار ۱ عملکرد شرکت آلومینیوم ایران در دی ماه ۱۴۰۰ و مقایسه نتایج آن نسبت به ماه قبل از آن و دی ماه ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد. «فایرا» در ماه مورد بررسی در زمینه تولید شمش، روند نزولی داشته، اما در تولید بیلت موفق‌تر عمل کرده است.

ایرالکو بالغ بر ۱۶۰۰ تن بیلت آلومینیومی تولید کرد

در دی ماه ۱۴۰۰، شرکت آلومینیوم ایران یک هزار و ۶۴۵ تن بیلت خالص آلومینیومی تولید کرد که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن که تولید این محصول به میزان ۸۷۹ تن بود، رشد چشمگیر ۸۷.۱ درصدی داشته است. ایرالکو در مدت زمان مشابه سال پیش، ۱۲۰ تن بیلت آلومینیومی تولید کرده بود که بیانگر جهش ۱۲۷۰.۸ درصدی تولید این محصول در دی ماه امسال است.

«فایرا» در اولین ماه زمستان ۱۴۰۰، ۹۴۱ تن بیلت خالص آلومینیومی فروخت که نسبت به آذر ماه امسال که فروش آن یک هزار و ۳۱۳ تن بود، بیانگر افت ۲۸.۳ درصدی فروش این محصول است. مقایسه میزان فروش بیلت در دی ماه امسال با مدت مشابه سال گذشته، رشد قابل توجه ۸۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد. ایرالکو در دی ماه ۱۳۹۹، ۹۹ تن بیلت خالص آلومینیومی فروخته بود. این شرکت همچنین در ماه مورد بررسی، موفق به صادرات ۲۸۹ تن بیلت آلومینیومی در بازار‌های بین‌المللی شد.

نرخ فروش بیلت آلومینیومی «فایرا» در دی ماه سال جاری، ۷۹ هزار و ۲۸۴ تومان به ازای هر کیلوگرم ثبت شد که این میزان نسبت به ماه قبل از آن، ۱۲.۸ درصد افزایش داشته است. نرخ فروش این محصول در آذر ماه ۱۴۰۰، ۷۰ هزار و ۳۱۲ تومان به ازای هر کیلوگرم بود. نرخ فروش بیلت آلومینیومی ایرالکو در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ که ۵۴ هزار و ۴۸۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بود، حاکی از رشد قابل توجه ۴۵.۵ درصدی است.

افت تولید شمش آلومینیومی

شرکت آلومینیوم ایران در دی ماه ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۸۹۸ تن شمش آلومینیومی تولید کرد که این میزان تولید در مقایسه با ماه قبل از آن، ۲ درصد افت داشته است. میزان تولید این محصول در آذر ماه ۱۴۰۰، ۱۳ هزار و ۱۶۵ تن بود. همچنین مقایسه میزان تولید شمش آلومینیومی ایرالکو در ماه مورد بررسی با دی ماه ۱۳۹۹، حکایت از کاهش ۱۱.۳ درصدی تولید این محصول دارد. این شرکت در دی ماه سال پیش، ۱۴ هزار و ۵۳۸ تن شمش آلومینیومی تولید کرده بود.

«فایرا» در اولین ماه زمستان ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۵۳ تن شمش آلومینیومی را در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رساند که این میزان نسبت به آذر ماه سال ۱۴۰۰، ۵.۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. میزان فروش این محصول در آذر ماه ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۷۸۸ تن بود. میزان فروش شمش آلومینیومی ایرالکو در دی ماه امسال در مقایسه با فروش ۱۶ هزار و ۵۸۳ تنی در دی ماه ۱۳۹۹، ۱۷.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. میزان صادرات شمش آلومینیومی این شرکت در ماه مورد بررسی نیز ۲۸۲ تن بوده است.

نرخ فروش شمش آلومینیومی شرکت ایرالکو در آذر ماه ۱۴۰۰، ۶۴ هزار و ۱۳۶ تومان به ازای هر کیلوگرم بود و در دی ماه امسال به ۶۷ هزار و ۳۰۹ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید که به این ترتیب، افزایش ۴.۹ درصدی در این زمینه مشاهده می‌شود. همچنین نرخ فروش شمش آلومینیومی این شرکت نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۳۹۹، ۳۸.۷ درصد رشد داشته است. نرخ فروش این محصول در دی ماه سال گذشته، ۴۸ هزار و ۵۱۸ تومان به ازای هر کیلوگرم بود.

تمرکز ایرالکو بر تولید بیلت آلومینیومی

عملکرد «فایرا» در دی ماه ۱۴۰۰

همان‌طور که در نمودار ۲ آمده است، شرکت ایرالکو در دی ماه ۱۴۰۰، در مجموع ۱۴ هزار و ۵۴۳ تن محصول آلومینیومی تولید کرده است که این میزان نسبت به ماه پیش از آن، ۳.۶ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۰.۸ درصد افت را نشان می‌دهد.

شرکت آلومینیوم ایران در دی ماه سال جاری، حدود ۱۳ هزار و ۳۳ تن محصول آلومینیومی فروخته است که نسبت به ماه پیش از آن، ۷.۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱.۹ درصد رشد داشته است.

ایرالکو در اولین ماه زمستان ۱۴۰۰، از محل فروش محصولات آلومینیومی، ۹ هزار و ۱۴۳ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال درآمد کسب کرد که کاهش ۵.۹ درصدی را نسبت به ماه قبل از آن، نشان می‌دهد، اما درآمد این شرکت طی دی ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۱۲.۹ درصد رشد داشته است.

تمرکز ایرالکو بر تولید بیلت آلومینیومی

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده