تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۵۵۸۵۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اقساط واحد‌های نهضت ملی مسکن چقدر است؟

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان اقساط واحد‌های نهضت ملی مسکن زیر ۳ میلیون تومان است چراکه این واحد‌ها در قالب مسکن‌های حمایتی ساخته می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، اقبال شاکری گفت: ۸۰ درصد از مبلغ ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات تامین می‌شود. باید متناسب با توانایی خریداران اقساط آن‌ها با نرخ سود ۴ تا ۱۲ درصد باشد؛ بنابراین برای دهک‌های یک تا ۳ میزان اقساط تسهیلات زیر ۳ میلیون تومان خواهد بود. چراکه اگر بیش از این میزان باشد متقاضیان و اقشار کم درآمد قادر به پرداخت آن نخواهند بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان آورده متقاضیان هم برای دهک‌های یک تا سه بین ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است. به طور قطع برای دهک‌های پایین‌تر این میزان آورده متقاضیان کمتر خواهد بود. زیرا طبق برنامه‌ریزی‌ها این واحد‌ها را در قالب‌های مسکن حمایتی می‌سازند؛ بنابراین بالا بودن میزان اقساط متقاضی قابل پذیرش نیست.

پیش از این اعلام شد که میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون است که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شد.

کاهش شرط سکونت ۵ ساله

همچنین بر اساس شروط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان‌شهر‌ها به سایر شهر‌های کشور به یک سال کاهش می‌یابد.

وزارت راه و شهرسازی از روز اول اردیبهشت به مدت یک ماه به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا اگر در انتخاب شهر محل درخواست یا سایر مشخصات و اطلاعات خود اشتباه داشته‌اند آن را اصلاح کنند.

متقاضیان پیش از تغییر شهر محل درخواست خود به «اطلاعیه ثبت‌نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن» مورخ ۲۰دی ۱۴۰۰ مندرج در سامانه مذکور توجه کنند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده