تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۵۶۹۹۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
شریعتی:

آورده اولیه ۴۰ میلیونی متقاضیان نهضت ملی مسکن تعدیل شود/ اقشار کم درآمد توان پرداخت بالا را ندارند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشواری پرداخت ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان آورده اولیه برای متقاضیان طرح نهضت ملی که عمدتا از اقشار کم درآمد جامعه هستند گفت: در صورتی که برای این موضوع تدبیری اتخاذ نشود بسیاری از متقاضیان قرارداد خود را فسخ کرده و انصراف می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، غلام رضا شریعتی اندراتی، در رابطه با لزوم تسهیل در پرداخت آورده نقدی و اقساط مسکن ملی، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در خصوص خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن بحث آورده اولیه متقاضیانی است که عمده آن‌ها از اقشار کم درآمد جامعه هستند که توانایی مالی بسیار زیادی نداشته و پرداخت ۴۰ الی ۵۰ میلیون تهعد اولیه برای این افراد بسیار سنگین بوده و آن‌ها دچار مشکل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسه کمیسیون عمران با وزیر راه و معاونان ایشان در رابطه با موضوع آورده اولیه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن صحبت کردیم و مقرر شد دولت برای این افراد ساز و کار مناسبی طراحی کند.

وی اظهار کرد: البته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیانی که در روستا‌ها ساکن هستند، تسهیلات ارزان و مناسبی پرداخت می‌کند تا مشکل آن‌ها حل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید تدبیری اتخاذ شود تا افرد کم درآمد و یا تحت پوشش نهاد‌های حمایتی آورده اولیه کم‌تری پرداخت کند این موضوع جز دغدغه‌های دولت و کمیسیون عمران مجلس است تا شرایط پرداخت آورده اولیه متقاضیان تعدیل شود. در غیر این صورت متقاضان واجد شرایط دریافت مساکن مذکور به دلیل ناتوانی در تامین آورده اولیه قرارداد خود را فسخ کرده و انصراف می‌دهند که این موضوع دولت را در تحقق وعده‌های خود با مشکل مواجه می‌کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده