تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۵۶۵۸۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران خبر داد؛

بازسازی خط‌های تولید و تولید پنج محصول جدید با کمک شرکت‌های دانش بنیان

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: از سال ۹۹ برنامه ریزی توسعه را انجام دادیم و از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسعه را به فیزیکی شروع کردیم؛ صفر تا صد یک کارخانه را در یک سال انجام دادیم و با توجه به دانش بنیان بودن این شرکت و بکارگیری این ظرفیت در راستای تولید محصولات جدید در صنعت نسوز، پنج پروژه تحقیقاتی به تولید پنج محصول جدید منجر شد که ۳ محصول از آن‌ها به تولید محصول قابل فروش در بازار منجر شده است.

به گزارش می‌متالز، علی تدین در نشست خبری با توضیح اینکه شرکت نسوز ایران فعالیت خود را سال ۵۶ شروع کرد، اظهار کرد: بالاترین میزان تولید از ابتدای تأسیس این شرکت تا سال ۹۸، ۴۲ هزار تن بود که در سال ۹۹ با کمک همکاران یه ۵۰ هزار تن رسانیدم و همچنین در سال ۱۴۰۰، ۵۴ هزار تولید کردیم و رکورد زدیم.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: در سال ۹۸ بالاترین میزان تولید آجر در این شرکت ۳۰ هزار تن بود و در سال ۹۹ میزان تولید آجر ۳۷ هزار تن و همچنین در سال ۱۴۰۰، ۴۱ هزار و ۲۰۰ تن آجر تولید شد.

وی افزود: در سال ۹۸، ۳۷۱ میلیارد تومان، در سال ۹۹، ۴۹۱ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰، ۸۱۵ میلیارد فروش داشتیم و با توسعه‌های سال ۱۴۰۰، این شرکت به تولید اسمی خود که ۶۰ هزار تن است، دست پیدا خواهد کرد.

تدین با بیان اینکه به رکوردی که حتی تصور آن مشکل بود، دست پیدا کردیم، تصریح کرد از سال ۹۹ برنامه ریزی توسعه را انجام دادیم و از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسعه را به فیزیکی شروع کردیم؛ صفر تا صد یک کارخانه را در یک سال انجام دادیم و با توجه به دانش بنیان بودن این شرکت و بکارگیری این ظرفیت در راستای تولید محصولات جدید در صنعت نسوز، پنج پروژه تحقیقاتی به تولید پنج محصول جدید منجر شد که ۳ محصول از آن‌ها به تولید محصول قابل فروش در بازار منجر شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم سال آینده علاوه بر اینکه به ظرفیت اسمی برسیم، یک‌سری محصولات دانش بنیان جدید را نیز به نتیجه برسانیم و با مواد اولیه تولید داخل به بازار عرصه کنیم.

تدین با اشاره افزایش تولید و فروش محصولات خاطرنشان کرد: خط‌های تولید نهاوند و جنبزه و هفت پروژه در محل کارخانه در زیباشهر داشتیم که باعث رشد تولید شد؛ از این ۷ پروژه در زیباشهر، ۶ پروژه به نتیجه رسیده و یکی نیز تا پایان اردیبهشت به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران اضافه کرد: پروژه نهاوند ۹۷ درصد پیشرفت داشته و انشالله تا پایان اردیبهشت مشعل آن روشن و محصول تولید می‌شود. پروژه جمبزه نیز تا اواخر خرداد راه اندازی می‌شود و همچنین سال گذشته فاز یک پروژه جمبزه را راه‌اندازی کردیم که در حال تولید است و در حال حاضر فاز دوم این پروژه در حال اجرا است که تولید کننده مواد اولیه مصرفی شرکت خواهد بود.

وی بیان کرد: راه اندازی یک خط تولید ۱۰ هزار تنی اماده سازی مواد اولیه با استفاده از پیمانکاران داخلی، راه اندازی و نوسازی سه دستگاه پرس با کمک یک شرکت دانش بنیان داخلی و راه اندازی یک کوره با ظرفیت سه هزار تن در سال که مدت هفت سال متوقف بود (در سال ۹۹) مجددا راه اندازی شد.

تدین با بیان اینکه کوره دیگری با ظرفیت سه هزار تن در سال نیز طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شد که هم اکنون در حال تولید است، ادامه داد: اضافه شدن یک خط توزینو میکسر با مهندسی معکوس از خطوط موجود که به تنوع و افزایش ظرفیت تولید کمک بسیاری کرده را می‌توان از دیگر پروژه‌های اجرا شده در این شرکت برشمرد و با اجرای این پروژه‌ها به یک شرکت شبه هلدینگ تبدیل می‌شویم و سه کارخانه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: نهاوند و جنبزه، در واقع صنایع بالا ستی ما محسوب می‌شوند و بخش مهمی از مواد اولیه مصرفی را تأمین خواهند کرد و محصولات جدیدی نیز تولید خواهد شد و همچنین بسیاری از وابستگی‌های این صنعت به خارج را کاهش می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با توضیح اینکه برای اولین بار در کشور آجری تولید کردیم که برای کوره بلند ذوب آهن مصرف می‌شود، تأکید کرد: این محصول چند سازنده بیشتر در دنیا ندارد و ما خوشبختانه توانستیم برای اولین بار این آجربسیار حساس را برای کوره بلند ذوب آهن در ایران تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از صنایع ازجمله صنایع سیمان، فولاد، قند، شیشه، کاشی، سرامیک، پالایشگاهی و پتروشیمی وابسته فرآورده‌های نسوز است.

تدین با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۷۰۰ هزار دلار صادرات داشتیم و امیدواریم به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات نسوز در کشور بتوانیم امسال صادرات بیشتری داشته باشیم، گفت: مشکلات ناشی از گران شدن نرخ ارز و مهم‌تر از آن مشکلات تامین مواد اولیه داریم و تلاش کرده‌ایم به شکلی عمل کنیم که تحریم‌ها اثر مهمی بر تولید ما نداشته باشد و از جمله این راه حل‌ها هم مصرف بخشی از مواد اولیه در داخل کشور بوده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ تبدیل به شرکت سبز شدیم و تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا محیط زیست را آلوده نکنیم و همچنین فعالیت‌هایی شروع کردیم که امیدواریم امسال نتایج آن را ببینیم و این پروژه‌ها باید با دقت مطالعه و اجرا شود و همچنین نیاز به کار دانش بنیان دارد که امیدواریم در نیمه اول امسال شاهد تغییر مهمی در بهبود وضعیت محیط زیست شرکت باشیم.

منبع: صاحب نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده