تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۵۶۷۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکورد مدت زمان تعویض اکران‌های دیگ و مخروطی کنورتور

‌می‌متالز - به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان در سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین رکورد مدت زمان تعویض اکران‌های دیگ و مخروطی کنورتور در بخش فولادسازی شکسته شد.

به گزارش می‌متالز، سیاوش خواجوی مدیر بخش فولادسازی ضمن بیان این خبرگفت: کنورتور شماره یک بخش فولاد سازی ۱۵ فروردین سال جاری، جهت تعویض اکران‌های دیگ و مخروطی کنورتور و همچنین آجر چینی کنورتور متوقف شد.

وی افزود: با تلاش و همت شبانه روزی کلیه کارکنان بخش‌های مدیریت فولادسازی، مدیریت‌های برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان، سفارشات و کنترل کالا، راهبری و پشتیبانی ماشین آلات و خودرو‌های سنگین، اتوماسیون و ارتباطات و شرکت‌های توسعه صنعت لنجان، توحید صنعت با ثبت رکورد تعویض اکران در ۱۶ شبانه روز، تعویض مخروطی کنورتور در ۸ شبانه روز انجام گردید.

مدیر بخش فولادسازی اظهار داشت: کلیه فعالیت‌های تعمیراتی و آجرچینی کنورتور ۸ شبانه روز زودتر از گراف تعیین شده انجام شد.

محمدرضا اسماعیل زاده، معاون تجهیزات انرژیتیک بخش فولادسازی نیز گفت: با همت کارکنان بخش فولاد سازی، تکنولوژی ساخت لوله‌های واتروال دیگ‌های اوتیلیزاتور که در اختیار کشور‌های خارجی بود، نقشه‌های ساختی این پانل‌ها تهیه، طراحی و بومی سازی شد.

اسماعیل زاده با اشاره به این که این پانل‌ها برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان توسط مدیریت برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک و شرکت توسعه صنعت لنجان ساخته شد، افزود: پس از توقف کنورتور یک، دیواره‌های هرچهار اکران دیگ با تناژ ۵۰۰۰۰ کیلوگرم تعویض شد و با برنامه ریزی‌های انجام گرفته قبل از توقف، تعویض اکران‌ها به مدت ۱۶ روز انجام پذیرفت و رکورد جدیدی به ثبت رسید. طی این تعمیرات همزمان با تعویض پانل‌های اکران، سیستم تصفیه غبار کنورتور به طور کامل بازسازی و غبارگیر‌های اولیه و ثانویه به همراه روتور مکنده تعویض شد که گام بسیار موثری در جهت حذف آلاینده‌های زیست محیطی می‌باشد.

علی بزاز، معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی در خصوص این تعمیرات گفت: با توقف کنورتور شماره یک، مخروطی کنورتور که از قبل، پیش مونتاژ و آماده سازی شده بود تعویض و مقدار ۱۳۰۰۰۰ کیلو گرم قطعات فلزی در این تعمیرات دمونتاژ و مونتاژ شد.

معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی افزود: تعویض مخروطی در این زمان با تلاش و همت پرسنل زحمت کش ذوب آهن به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود. در این تعمیرات صفحات چدنی اسی و صفحات ریل زیر کنورتور همراه با دامنه‌ها و اکران‌های کنورتور و همچنین بونکر‌های شارژ فرو آلیاژ به طور کامل تعویض و نوسازی گردید.

مجید نیرومند، معاون بخش فولاد سازی نیز گفت: در این تعمیرات برای اولین بار درایو‌های لانس کنورتور از فوجی آنالوگ به ABB سری DCS۸۰۰ و نوسازی مسیر تغذیه کننده بونکر‌های فروآلیاژ در ۸ متری کنورتور (شامل لوله گذاری، کابل کشی و وصل سر سیم‌ها به طول ۶۰۰ متر) انجام گردید.

رسول علی نقی پور، سرپرست کارگاه کنورتور و میکسر نیز گفت: با همکاری و همدلی کلیه مدیریت‌های ذی ربط کنورتور در حداقل زمان و ثبت رکورد‌های متعدد و بدون حادثه انسانی تعمیرات اساسی شد و لازم به ذکر است کارگاه کنورتور در مدت زمان تعمیرات میزان تولید قابل قبولی داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده