تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۵۶۸۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تدوین ۱۰۰ طرح تحولی در وزارت صمت

‌می‌متالز - مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: لازمه ایجاد پیشرفت در کشور ایجاد تحول در بخش‌های مختلف است.

به گزارش می‌متالز، شهاب جنابی در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن استان گفت: لازمه پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب ایجاد تحول در بخش‌های مختلف است که سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز مستثنی نیست که خوشبختانه ایجاد تحول در این بخش در قالب طرح‌های تحولی آغاز شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ طرح تحولی در حوزه‌های زیرمجموعه سه گانه این وزارتخانه تدوین شده که به تناوب در راستای بهبود وضعیت و ایجاد تحول در بخش‌های مختلف، اجرایی می‌شود.

مشاور وزیر صمت لازمه اجرای طرح‌های تحولی را در گرو افزایش مشارکت و هم افزایی دانست و گفت: رویکرد سازمان در سال جاری افزایش همکاری و تعامل بین بخشی و تعامل با سایر بخش‌ها است که ضرورت دارد این مقوله جدی گرفته شود.

جنابی تاکید کرد: مدیران سازمان‌ها باید دغدغه فعالان اقتصادی را دغدغه خود بدانند و در این زمینه نهایت تلاش را داشته باشند و پیگیر رفع مشکلات باشند.

وی با بیان اینکه هر استان در حوزه‌های مختلف پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد، افزود: آذربایجان غربی با توجه به وجود معادن و موقعیت استراتژیکی آن، ظرفیت بسیار خوبی دارد و ضروری است این ظرفیت‌ها و نقاط قوت شناسایی و بکار گرفته شود.

جنابی خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی کشور، وظایف و ماموریت‌های بسیار مهمی را بر عهده دارد و به لطف خدا و با همکاری و همدلی جمعی، به برداشتن گام‌های اساسی و مهم در آینده در چارچوب برنامه تعیین شده، بسیار خوشبین هستیم و با تمام توان، برای خدمت به کشور و مردم عزیزمان و عمل به وظایف خود، تلاش خواهیم کرد.

نادر صادق، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به هدف گذاری ۷.۳ درصدی رشد اقتصادی استان در سال جاری افزود: در این راستا، در بخش‌های صنعت و معدن ظرفیت‌های بسیاری دیده شده به طوری که رشد اقتصادی بخش معدن ۹ درصد پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: فعال کردن بخش معدن و ایجاد ارزش افزوده برای این حوزه با توجه ویژه به موضوع فرآوری و از رکود درآوردن واحد‌های نیمه فعال و راکد و همچنین توجه به فعالیت دوباره واحد‌های راکد در حوزه صنعت باید مدنظر رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی باشد.

در این مراسم از زحمات غلامرضا بابایی تقدیر و عبدالحمید سرتیپی به عنوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ومعرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده