تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۵۶۸۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آیین تکریم صنعت‌گران و معدن‌کاران چهارمحال و بختیاری رقم خورد:

تجلیل از چهره‌های ماندگار و پیشکسوتان صنعت و معدن

‌می‌متالز - همزمان با آیین تکریم صنعت‌گران و معدن‌کاران از چهره‌های ماندگار و پیشکسوتان صنعت و معدن چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

به گزارش می‌متالز، آیین تکریم صنعت‌گران و معدن‌کاران سال چهارمحال و بختیاری با حضور غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و دیگر مسوولین استانی عصر سه‌شنبه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.

در این آیین از ۶ چهره ماندگار صنعت استان، ۴ پیشکسوتان، دو جوان صنعتگر، ۲ بانوی صنعتگر، ۳۰ واحدصنعتی و معدنی برتر، سه طرح صنعتی برتر، چهارمسوول اجتماعی، سه فعال ساخت داخل، یک واحد احیای مجدد تجلیل شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پتانسیل‌های بسیار بالایی در استان وجود دارد، گفت: نرخ بیکاری در استان بالا است، می‌توان با تکیه بر این ظرفیت‌ها اشتغال پایدار ایجاد کرد.

غلامعلی حیدری افزود: در طول بیش از چهاردهه گذشته ایران در محاصره اقتصادی قرار داشت و با انواع تحریم‌ها روبرو شد، اما صنعتگران با الگوگیری از شهدا در این عرصه فداکارانه در جنگ اقتصادی با دشمنان مقابله و از محدودیت‌ها عبور می‌کنند.

وی افزود: دولت سیزدهم گام‌های بلندی برداشته است، برای حل مشکلات باید به یکدیگر کمک کنیم و بخشی از مشکلات استان در سفر ریاست جمهوری به استان حل خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توسعه شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد، گفت: احداث دهکده فرش، تکمیل زنجیره فولاد، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه کارخانه تولید چادرمشکی و... در دستور کار قرار دارد، موانع و بروکراسی اداری نباید صنعتگران را ناامید کند

استاندار در این مراسم گفت: راه‌اندازی دهکده فرش و تلاش برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام استان در اولویت تمام مسوولان است.

آقای حیدری افزود: توسعه تنها واحد تولید چادر مشکی کشور، تکمیل زنجیره تولید فولاد، مواد غذایی، توسعه شهرک‌های صنعتی و ارائه مشوق‌هایی به بخش خصوصی با هدف اشتغال‌زایی، کاهش میزان بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

وی رفع مشکلات کنونی و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی را ضروری دانست و ادامه داد: ریل‌گذاری برای رفع موانع تولید و بخش خصوصی از راه‌های مهم رسیدن به شاخص‌های توسعه‌ای است.

استاندار گفت: حضور رییس‌جمهور و هیات دولت در استان برکات و مصوبات مهم و قابل‌توجهی برای توسعه استان خواهد داشت.

حیدری با اشاره به ظرفیت‌های فراوان چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف افزود: رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی مقابل ائتلاف بین‌المللی ایستادگی کردند و امروز هم در تحریم‌های ناجوانمردانه، جنگ و محاصره اقتصادی مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

وی به نقش تولید در توسعه استان گفت: فعالان عرصه تولید و صنعت، امروز رزمندگان جبهه اقتصادی کشور و مبارزان علیه تحریم‌های دشمنان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت:بزرگ‌ترین واحد فولادی چهارمحال و بختیاری با ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی تا پایان سال ۱۴۰۱ در شهرکرد به بهره‌برداری می‌رسد و مرحله دوم آن در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

سجاد رستمی افزود: تا شهریورماه امسال از طرح توسعه فولاد سفیددشت بهره‌برداری می‌شود همچنین طرح پارک پتروشیمیایی بروجن در مرحله واگذاری زمین و طرح پارک اوره استان نیز در مرحله مکان‌یابی زمین قرار دارد.
وی گفت: از ۹۸ هزار کارگر بیمه‌شده استان ۴۷ درصد در حوزه صنعت، ۴۰ درصد در قسمت خدمات عمومی و ۱۳ درصد در بخش کشاورزی است. رستمی افزود: هم‌اکنون ۹۶۶ واحد صنعتی فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و دو هزار طرح جدید هم در حال اجرا است.

وی گفت: پارسال ۳۸ واحد تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد و امسال نیز ۳۸ واحد راکد صنعتی دیگر راه‌اندازی می‌شود.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده