تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۵۶۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع اصفهان:

بخش صنعت مصرف کننده سه تا پنج درصد آب اصفهان است

‌می‌متالز - معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: صنعت این استان متهم شده که آب زیادی را در اصفهان مصرف می‌کند، اما بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از سه تا پنج درصد کل آب استان توسط صنایع مصرف می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شاهین آذری روز چهارشنبه افزود: اصفهان بعنوان دومین استان صنعتی کشور محسوب می‌شود و صنعتی شدن این استان از دیرباز با استقرار ذوب آهن رخ داده است، اما نساجی، ذوب و ریخته گری و کانی‌های غیر فلزی، سرآمد صنایع این استان هستند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: ۶۰ درصد آجر کل کشور در استان اصفهان تولید می‌شود و ریخته گری بعنوان مادر تمام صنایع محسوب می‌شود و این استان هم بعنوان یک استان صنعتی است.

وی اضافه کرد: مصوبه غیر کارشناسانه‌ای در شورای برنامه ریزی استان تصویب شده است که از این به بعد صنایع آجر و ریخته گری به هیچ عنوان در این استان مستقر نشوند و مجوزی برای استقرار اینگونه واحد‌ها در این استان ارائه نمی‌شود.

آذری با بیان اینکه در گذشته مصرف آب و آلایندگی از مهمترین اشکالات فعالیت صنایع ریخته گری محسوب می‌شد، گفت:، اما امروزه فعالیت این صنعت بر اساس علم روز دیگر آلایندگی ندارد و مصرف آب در صنایع ریخته‌گری به کمترین میزان ممکن رسیده است.

وی با بیان اینکه همه صنایع به نوعی به ریخته گری وابسته هستند، تصریح کرد: جلوگیری از فعالیت صنایع ریخته گری در استان اصفهان بعنوان مهد صنعت کل کشور، به نوعی پاک کردن صورت مساله است و امکانپذیر نیست.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در سالجاری ایجاد حدود ۳۵ هزار اشتغال برای این استان در نظر گرفته شده است و ایجاد این تعداد اشتغال جدید در شرایطی که آبی برای کشاورزی وجود ندارد و فعالیت صنایع هم با محدودیت مواجه شده، بدون در نظر گرفتن بخش صنعت و کشاورزی امکانپذیر نیست.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه این منطقه در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن کشور اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده