تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۴۱۳
کد خبر: ۲۵۷۵۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تجلیل از کارگران نمونه شرکت ملی صنایع مس ایران

‌می‌متالز - در این هفته از کارگران نمونه شرکت ملی صنایع مس ایران، در سه مجتمع مس سرچشمه، شهربابک و سونگون تجلیل به عمل آمد.

به گزارش می‌متالز، حسین احمدی مدیر مجتمع در این مراسم که در محل سالن کنفرانس معاونت بهره‌برداری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد، با تبریک روز جهانی کارگر و عید سعید فطر، تاکید کرد: در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و شرکت ملی صنایع مس ایران با تلاش و همراهی همکاران سال ۱۴۰۰ را علی‌رغم تمامی مشکلات و شرایط خاص اقتصادی و تحریم، توانستیم به موفقیت دست پیدا کنیم و کارنامه خوبی را رقم زدیم.

وی افزود: با توجه به شعار سال، سعی می‌کنیم اهمیت حوزه تولید را مانند سال قبل لحاظ کنیم و رکورد‌هایی را در تولید به ثبت برسانیم و در سایه همدلی همکاران تلاشگر شرکت این موضوع را محقق کنیم. همچنین با تلاش مضاعف به جوامع پیرامون، خدمات خود را ارائه کنیم و ذینفعان ما نیز از این خدمات بهره‌مند شوند.

حسین محمودی، مدیر مجتمع مس شهربابک نیز، در این آیین ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر، عنوان کرد: کارگران بخش صنعت مس ایران، از هیچ تلاشی در حوزه تولید دریغ نمی‌کنند و امیدوار هستیم سال جاری، با همت همه تلاشگران صنعت مس برنامه تولید را محقق کنیم و این صنعت اقتصادی و ارزآور کشور را به جایگاه خوبی رسانیم.

در ادامه این نشست، جهانگیر رضوی، مدیر مجتمع مس سونگون هم، روز جهانی کارگر را تبریک گفت و مطرح کرد: اگر در صنعت مس ایران پیشرفتی وجود دارد، با همت و تلاش کارگران، مهندسان و مدیران است که سال‌ها در مجتمع‌های مس مشغول به فعالیت هستند. سال گذشته با وجود بحران کرونا و تحریم، شرایط سخت و دشواری داشتیم و اگر به موفقیتی رسیده‌ایم مرهون تلاش فعالان، مهندسان و کارگران بوده است.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم طی سال جاری نیز رکورد‌های جدیدی در حوزه صنعت مس ایجاد شود؛ در این راستا باید همه تلاش کنند تا به اهداف شرکت ملی صنایع مس ایران دست یابیم. در مس سونگون تلاش می‌کنیم که تمام شرایطی که برای توسعه‌ها و بستر‌های جدید داریم به این اهداف برسیم و از کاگران بی‌ادعا که تحت هر شرایطی تلاش می‌کنند نهایت سپاس را داریم.

علی باقریان، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان هم با تبریک هفته کار و کارگر به ویژه کارگران حوزه مس، یادآور شد: تنها چیزی که اداره کار را با چالش مواجه می‌کند، حوادث مرتبط با کار است. تلاش‌ها بر این پایه هستند که ایمنی در این صنعت جدی گرفته شود و کارگران با سلامتی کامل به محل کار رفته و با سلامتی به آغوش خانواده خود بازگردند.

انتخاب ۵۵ نفر کارگر نمونه در سه مجتمع مس کشور

محراب احمدیان، دبیر انتخاب کارگران نمونه و معاون منابع انسانی شرکت ملی صنایع مس ایران، با ارائه گزارشی از نحوه انتخاب کارگران نمونه، گفت: روز جهانی کار و کارگر برای شرکت مس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به ازای هر ۲۰۰ نفر، یک نفر کارگر نمونه را انتخاب کرده و در مجموع ۵۵ نفر در مجتمع‌های مس به عنوان کارگر نمونه معرفی شدند که به ترتیب شامل ۱۲ نفر در مجتمع مس شهربابک، ۳۶ کارگر در مجتمع مس سرچشمه و هفت کارگر هم در مجتمع مس سونگون آذربایجان است. جان‌فشانی کارگران در دوران کرونا را قابل ستایش بوده و کارگران با مجاهدت اجازه ندادند، خللی در امر تولید ایجاد شود.

احمدیان بیان کرد: برای حفظ رکورد تولید، در خط تولید دغدغه زیادی وجود داشت تا در دوران کرونا این رکورد را بتوانند حفظ کنند، به همین علت تلاشی که تمام کارگران، مهندسان و مدیران انجام دادند، اثرگذار بود.

سند افتخار و ایثار، در جبهه اقتصادی به نام کارگران زده شده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز، در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشت، همت بلند کارگران را منجر به ایجاد کارنامه درخشان در صنعت مس دانست و گفت: افتخار می‌کنیم که به عنوان یک کارگر در خدمت مردم هستیم.

علی رستمی خاطرنشان کرد: کارگران در شرایط سرما و گرما، آلودگی، فشار کار و...، در امر تولید پای کار هستند و باعث افتخار است که این سند افتخار و ایثار، در جبهه اقتصادی به نام کارگران زده شده است. شرایط و قانون کار در دنیا و کشور، به مطلوب‌ترین شکل خود اجرا می‌شود و حقوق کارگران به رسمیت شناخته شده است.

وی از مدیران شرکت مس به دلیل فراهم آوردن شرایط پرداخت حقوق کارگران در حد بضاعت شرکت، قدردانی کرد و ادامه داد: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در راستای بهبود وضعیت زندگی کارگران و همکاران در شرکت مس تلاش کرد. یک مدیر باید دارای سه مهارت ادراکی، فنی و انسانی باشد و در بین این سه، مهمترین مهارت که باید در همه وجود داشته باشد، مهارت کار کردن با افراد مختلف است که بسیار اهمیت دارد.

رستمی خاطرنشان کرد: باید به حقوق نیروی انسانی ارج نهیم و به همین جهت، سلامت کارگران موضوعی بسیار مهم است و باید محیط کار ایمن برای آن‌ها فراهم کرد، به این ترتیب، همکاران ما باید بدون دغدغه پس از ساعت کاری با روحیه پر از انرژی و انگیزه به منزل بروند که در این زمینه، حوزه ایمنی هر چه سرمایه‌گذاری نیاز داشته باشد باید در اختیار قرار داد. در یک ماه اخیر با آمار خیره‌کننده در تولید، فروش، صادرات روبه‌رو بودیم که حاصل تلاش تک‌تک کارگران و مدیران بوده است.

وی گفت: امیدوار هستیم در سال جاری، با بهترین شکل تولید در صنعت مس را به سرانجام نیک برسانیم. طرح‌های عقب مانده در حوزه مس را تکمیل و طرح‌های توسعه‌ای را نیز با قوت دنبال و اجرا خواهیم کرد و عقب‌ماندگی‌های تاریخی شرکت مس در فاصله زمانی سه چهار ساله شرکت مس را به رتبه‌های مطلوبی که مورد انتظار جامعه است برسانیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: توسعه صنایع پایین‌دستی به ویژه حوزه صنایع مس را نیز دنبال می‌کنیم؛ علاوه بر صنایع مفتول‌سازی، بحث هایتک نیز به دقت در حال پیگیری است تا از خام‌فروشی مس در شرکت جلوگیری شود. شرکت ملی صنایع مس ایران، دارای بیش از ۱۸ میلیارد تن ذخایر معدنی و رتبه پنجم دنیا را از آن خود کرده است و باید تلاش کنیم رتبه تولید را نیز به همین رتبه رسانیم.

در پایان این مراسم از کارگران نمونه مجتمع مس سرچشمه، شهربابک و سونگون تجلیل شد.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده