تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۵
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۵۸۰۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تخریب برای آذربایجان، سود برای کرمان/ شرکت مس آذربایجان تشکیل شود

‌می‌متالز - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، گفت: مالیاتی که از قبال فعالیت مس سونگون باید به آذربایجان‌شرقی برگردد، دو دستی تقدیم کرمان می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا منادی با اشاره به سنگ‌اندازی‌ها در مسیر تأسیس شرکت مس آذربایجان اظهار کرد: از قبال فعالیت مس سونگون باید یک‌هزار میلیارد تومان مالیات به استان داده شود، اما نمی‌دانیم چرا این مبلغ با وجود تخریب طبیعت و استخراج منابع آذربایجان‌شرقی، دو دستی تقدیم کرمان می‌شود و اجازه تاسیس شرکت مس آذربایجان را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با تعاملات صورت گرفته با مدیریت جدید شرکت ملی مس پیگیر تحقق این مطالبه مردم استان هستیم، افزود: البته باید اذعان کنیم که حس مس مانند حس فولاد در اصفهان و یا حس مس در بین کرمانی‌ها در استان ما وجود ندارد و البته ارتباطات رانتی با دولت مرکزی نیز در این عدم توازن در توزیع امکانات و درآمد‌های اقتصادی و صنعتی و برخی استان‌ها بی‌تأثیر نبوده است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متأسفانه در حالی که منابع و امکانات اقتصادی و صنعتی منطقه ما به بهانه‌های سیاسی به مناطق و استان‌های مرکزی منتقل شده در مقابل تأسیس یک شرکت مس مستقل در آذربایجان‌شرقی ایستادگی می‌شود ما بر ایجاد این شرکت مصر هستیم و این مهم حتماً اتفاق خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده