تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۵۶۸۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

حرکت جهادی سونگون از تولیدات دانش‌بنیان

‌می‌متالز - معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هیات‌مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی، گفت: طی ۱۰ سال اخیر، بالغ بر هفت هزار قطعه مورد استفاده مجتمع مس سونگون در کارگاه‌های ساخت‌فناور و دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.

به گزارش می‌متالز، سخاوت خیرخواه، معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هیات‌مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی، در ارتباط با اینکه بازرگانی مس از دپارتمان خرید عبور کرده و در کارگاه‌های ساخت فناور و دانش‌بنیان به دنبال تامین قطعات از طریق ساخت داخل است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، به تعداد پنج هزار و ۶۰۵ آیتم کالا، برای تامین نیاز خط تولید مجتمع مس سونگون از طریق شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی خریداری و این کالا‌ها به میزان ۹۹ هزار تن در قالب ۶ هزار و ۴۲۹ کامیون و یا محموله بار به سونگون ارسال شده است.

وی افزود: طی سال ۱۴۰۰، برای سونگون یک هزار و پنج قطعه از محل ساخت داخل تامین شده که این عملکرد درخشان تامین اقلام از منطقه، نشان می‌دهد سهم ساخت منطقه آذربایجان از ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵، به ۵۷ درصد در سال ۱۴۰۰ رسید.

معاون بازرگانی منطقه آذربایجان صنایع مس و عضو هیات‌مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی، گفت: مجتمع مس سونگون، حرکت جهادی ساخت داخل را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده و طی ۱۰ سال اخیر هفت هزار و ۱۵۴ قطعه و تجهیز مورد نیاز خود را از طریق ساخت داخل تامین کرده است.

خیرخواه، گفت: اواخر سال ۱۳۹۸، با سیاست‌گذاری، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را در دستور ویژه کارگروه توسعه ساخت داخل قرار داده و طی این حرکت جهادی، یک هزار و ۱۵۱ آیتم، کالای خرید خارجی را در فرایند مهندسی معکوس، ساخت و تامین داخلی وارد کرده که تاکنون ۶۵ درصد این قطعات به همت مهندسان داخلی و وحدت مهندسی در تیم فنی و بازرگانی در داخل، ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی سازنده قطعات، با استراتژی تمرکز بر منطقه، جزو برنامه‌های کلیدی و محوری بازرگانی سونگون قرار دارد.

منبع: اخبار قلزات

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده