تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۵۸۲۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

خروج ۲۴ هزار میلیارد تومان مس خام سونگون از آذربایجان‌شرقی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی به خروج ۲۴ هزار میلیارد تومان مس خام از استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: استان از نظر ذخایر معدنی رتبه نخست کشور را داراست و برای بهره مندی کامل از این ذخایر، به دنبال تکمیل زنجیره مس، تولید مس کاتد و تبدیل استان به قطب اقتصادی کشور هستیم.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید هیات خارجی از مجموعه صنعتی سیلوان با بیان اینکه ۹۰ درصد مجوز‌های صادره مربوط به توسعه فضا‌های صنعتی استان است، اظهار کرد: رتبه اول علاقه مندی به سرمایه گذاری در کشور، متعلق به آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه آماده استقبال از سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم، افزود: آذربایجان همیشه مایل به برقراری ارتباط و تعامل با کشور‌های همسایه بوده و برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی علاقه‌مند است.

وی به افزایش سرمایه گذاری‌ها در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال انجام است.

پرنیان به برخی از پتانسیل‌های ویژه آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: صنعت کشور مدیون ماسین سازی تبریز است. در حوزه فولاد نیز اولین استان در تولید و صادرات این محصول است.

رئیس سازمان صمت استان به خروج ۲۴ هزار میلیارد تومان مس خام (مس سونگون) از استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: استان از نظر ذخایر معدنی رتبه نخست کشور را داراست و برای بهره مندی کامل از این ذخایر، به دنبال تکمیل زنجیره مس، تولید مس کاتد و تبدیل استان به قطب اقتصادی کشور هستیم.

پرنیان افزایش تولید کنستانتره مس، راه اندازی واحد ذوب مس و ایجاد شهرک پایین دستی را از اهداف تیم مدیران اقتصادی در استان خواند و بر پیگیری جدی این اهداف تاکید کرد.

وی به شهرک‌های صنعتی استان نیز اشاره کرد و گفت: اولین شهرک سرمایه گذاری خارجی در تبریز ایجاد شده و شهرک صنعتی فولاد، مواد غذایی، برق و الکترونیک نیز در حال اجرا می‌باشد. همچنین بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه با مساحت ۱۰ هزار هکتار در حال ساخت می‌باشد که برخی واحد‌ها در آن مشتقر شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده