تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۵۷۵۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو انجمن نوردکاران مطرح کرد

افت معاملات سهام زنجیره فولاد پس از اعمال قرنطینه در پکن

‌می‌متالز - رضوی عضو انجمن نوردکاران گفت: شیوع ویروس کرونا و قرنطینه پکن بهای سنگ آهن با کاهش بیش از ۵ درصد به ۸۲۵ یوان/تن رسیده و میلگرد و ورق گرم هر دو افزون بر ۳.۶ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

به گزارش می‌متالز، درست یک روز پس از اینکه خبر افزایش نیم درصدی نرخ بهره در فدرال رزرو آمریکا قیمت کامودیتی‌ها و فلزات افزایش چشمگیری داشت، اینبار با انتشار خبر قرنطینه پکن به دلیل شیوع شدید کرونا در این شهر قیمت کامودیتی‌های زنجیره فولاد تا ۶ درصد افت قیمت را تجربه کرده اند و این مساله در کنار کشمکش‌های سیاسی و اقتصادی چین و آمریکا به بحرانی برای بازار معاملات تبدیل شده است و برخی کارشناسان پیش بینی می‌کنند افت تولیدات کشور چین در ادامه قرنطینه این شهر می‌تواند بحران‌ها را به بازار جهانی بکشاند و روند نزولی قیمت کالا‌های زنجیره‌ای فولاد را در کوتاه مدت ادامه دار کند.

سید احمد رضوی عضو انجمن نوردکاران فولادی گفت: در حالی که بازار‌های فیوچرز چین پس از تعطیلات ابتدایی ماه می‌فعالیت خود را با ثبات نسبی آغاز کرده بود، روز جمعه با انتشار اخباری مبنی بر قرنطینه پکن به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، باعث شد قیمت محصولات زنجیره فولاد در معاملات این بازار افت قابل توجهی را تجربه کند.

رضوی با بیان اینکه بهای سنگ آهن با کاهش بیش از ۵ درصد به ۸۲۵ یوان/تن رسیده و میلگرد و ورق گرم هر دو افزون بر ۳.۶ درصد افت قیمت را تجربه کرده است و ایستگاه‌های مترو در پکن تعطیل شده و محدودیت‌های سنگینی بر تردد و فعالیت‌های تجاری در حال اعمال است.

او با نگاهی به وضعیت آتی معاملات محصولات مرتبط با زنجیره‌ای فولاد افزود: انتظار می‌رود با چنین شرایطی، قیمت‌ها در کوتاه مدت روند نزولی خود را حفظ کنند.

در حال حاضر بازار سهام فلزات در ایران نه تنها تحت تاثیر نوسانات قیمت‌ها در بازار جهانی قرار دارد وضع عوارض صادراتی برای برخی محصولات زنجیره‌ای فولاد و ... هم باعث شده ریسک سرمایه گذاری در معاملات بورس را بیشتر کند.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده