تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۵۷۶۸۳

طراحی و راه‌اندازی کارخانه‌های صنعتی توسط یک شرکت دانش بنیان

‌می‌متالز - یک شرکت دانش بنیان موفق به اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه‌های صنایع و معادن، نفت و گاز، پتروشیمی، شیمیایی، صنایع دارویی و صنایع غذایی شده است.

به گزارش می‌متالز، فرامرز اختراعی، رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان، فرآیند فعالیت شرکت را طراحی و ساخت خطوط تولید کارخانه‌های صنعتی در صنایع مختلف، چون صنعت مواد شیمیایی و معدنی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت مواد دارویی، ساخت تجهیزات صنایع عنوان کرد و گفت: ما یک مجموعه EPC هستیم که زمین را تحویل گرفته و به مشتری کارخانه با خط تولید تحویل می‌دهیم.

وی افزود: ما فرآیند‌های مختلفی را، چون شرکت‌های فنی و مهندسی فعال در زمینه طراحی، ساخت ماشین‌آلات صنایع شیمیایی، معدنی و دارویی و همچنین نصب و راه‌اندازی این ماشین لات انجام می‌دهیم.

رئیس هیات مدیره شرکت گفت: همکاری با محیط دانشگاهی و داشتن پروانه تحقیقاتی برای مجموعه دانش بنیان ضروری است. با وجود امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی بالای شرکت، پیش از اجرای پروژه خط تولید و کارخانه یک نمونه پایلوت راه‌اندازی و بعد از انجام تست‌های لازم طراحی نهایی انجام می‌شود.

اختراعی ادامه داد: ما به عنوان یک کمپانی مادر عمل می‌کنیم و مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف دانش بنیان را در مجموعه خود داریم. عمده این شرکت‌ها صادراتی هستند و محصولات خود را به کشورهایی، چون هند، ترکمنستان و کشور‌های همسایه محصول صادر می‌کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت گفت: امیدواریم با نوآوری‌های جدیدی که به دست آوردیم تا اواسط سال ۱۴۰۱ کارخانه محصولات الکتروشیمیایی پایلوت با ظرفیت سه هزار تن در سال بر پایه کلرآلکالین را راه‌اندازی کنیم. البته شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما محصول مورد نظر ما در حوزه تصفیه آب و فاضلاب قابل استفاده خواهد بود که اولین کارخانه حوزه الکتروشیمیایی برای تولید این محصول در کشور خواهد بود.

وی در مورد امکان احداث کارخانه‌های صنعتی در کشور‌های دیگر نیز گفت: در کشور‌های چین و ترکیه دفتر تامین راه‌اندازی کردیم که امکانات مورد نیاز شرکت را از طریق این دفاتر دریافت می‌کنیم. ما بیشتر در احداث کارخانه در داخل متمرکز هستیم تا ضمن ایجاد اشتغال باعث توسعه ملی در کشور شود، اما کارکرد این دفاتر تنها تامین مواد اولیه و پایه وارداتی شرکت است.

وی ادامه داد: در افغانستان ۵ خط تولید نمک یددار راه‌اندازی کردیم. همچنین این کارخانه را در کشور‌های ترکمنستان، سوریه، آذربایجان و عراق نیز احداث و راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین کارخانه و خط تولید بتن سبک نیز در عراق احداث شده است.

منبع: دانا خبر

عناوین برگزیده