تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۵۸۶۲۷

استقرار ۲۸۴ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت البرز اعلام کرد: بنا به گزارش مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت و به استناد آمار اعلامی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکنون ۲۸۴ شرکت و مؤسسه دانش‌بنیان در استان البرز مستقر و در حال فعالیت هستند.

به گزارش می‌متالز، رامین ربیعی افزود: با تحلیل ارائه‌شده از میزان تولیدات و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان، بر اساس مهم‌ترین محصولات هر استان و بر اساس میزان فروش بالای یک میلیارد تومان در سال، استان البرز با ۲۸۴ شرکت دانش‌بنیان، جایگاه دومی کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین با ۱۶ هزار و ۲۴۹ نفر در شاخص اشتغال پس از استان تهران، جایگاه دوم را کسب کرده است.

رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به صدور ۱۵۴ فقره پروانه بهره‌برداری از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان، توضیح داد: خوشبختانه روند تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و تولید انبوه محصولات در این حوزه در استان البرز روند مناسبی دارد و اکنون نیز برای ۷۴ طرح جدید دانش‌بنیان در استان البرز جواز تأسیس صادرشده است.

ربیعی اضافه کرد: بر اساس میزان پراکندگی نوع صنعت، استان البرز در حوزه‌های فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، ملزومات و تجهیزات پزشکی، برق و الکترونیک و مخابرات و سیستم‌های خودکار، رتبه دوم و در حوزه‌های مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صمت البرز گفت: در سال‌هایی که شاهد تحریم‌های بسیار سنگینی بودیم یکی از ارکان مهمی که اقتصاد ما را سر پا نگه داشت، اتکای کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان بود.

ربیعی گفت: امسال مقام معظم رهبری با نگاه تیزبینانه و دقیق خود در حوزه تولید، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه را پررنگ‌تر دیده‌اند و به اهمیت تولید دانش‌بنیان برای عبور از چالش‌های مختلف اقتصادی، توسعه و حل مشکلات مختلف کشور توجه ویژه‌ای نشان داده‌اند، زیرا با اتکا به ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان می‌توان گام‌های بزرگ و مؤثری برای توسعه صادرات با ارزش‌افزوده بالا، اشتغال‌زایی و رقابت با محصولات خارجی برداشت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده