تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۵۸۱۶۳
سرویس خبر : انرژی

تمام واحد‌های نیروگاهی بنیاد مستضعفان آماده تولید برق هستند

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه "ضریب بهره برداری نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان از میانگین رقم کل کشور بالاتر است"، از آمادگی تمام واحد‌های نیروگاهی این نهاد برای تولید برق خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن امیری، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان در نخستین گردهمایی مدیران گروه برق و انرژی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: با فعالیت‌های صورت گرفته در هلدینگ برق و انرژی صبا، ظرفیت و آمادگی برای تولید حدود ۲۵ میلیون مگاوات ساعت برق در سال وجود دارد که در سال ۹۹، بالغ بر ۱۷ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کردیم و این رقم با رشد ۱۰ درصدی در سال ۱۴۰۰ به ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار مگاوات ساعت رسید.

وی افزود: نیروگاه شهید مدحج اهواز (زرگان) یکی از نیروگاه‌های قدیمی بود که اکنون به یکی از نیروگاه‌های موثر در کشورتبدیل شده است.

امیری همچنین به رکورد تعمیرات در سال جاری اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعمیرات تمام واحد‌های نیروگاهی این هدلینگ به پایان رسیده است؛ با این همه تامین نقدینگی برای واحد‌های نیروگاهی سخت است، اما ما بر اساس دانش نیروگاهی خود زمان را برای ساخت و تامین قطعات از دست ندادیم و اکنون تمام واحد‌ها آماده تولید است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان ادامه داد: تامین سوخت نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ با مشکلات فراوانی روبرو بود، اما سوخت نیروگاه‌های ما تمام و کمال دریافت شد.

امیری با بیان اینکه ضریب بهره برداری کل نیروگاه‌های کشور ۵۳.۷ درصد است، گفت: بطور متوسط بالغ بر ۲۰ سال از فعالیت اکثر نیروگاه‌های ما می‌گذرد و اکثرا قدیمی هستند؛ اما ضریب بهره برداری نیروگاه‌های این هدلینگ ۷۶.۶ درصد است که از میانگین رقم کل کشور بالاتر است.

وی افزود: ظرفیت اسمی تولید برق کل کشور ۸۷ هزار و ۸۵۱ مگاوات است که ما اکنون با ورود بخش بخار نیروگاه چابهار به ۴ هزار و ۱۶ مگاوات یعنی حدود ۵ درصد ظرفیت اسمی کشور رسیده ایم.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: هدلینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تولید برق کشور را دارد و با نگاه ویژه و حاکمیتی در تلاش هستیم تا از دولت محترم حمایت کنیم و انتظار داریم دولت انقلابی محترم نیز از توانمندی، همفکری و پتانسیل موجود در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به نحو مطلوب استفاده نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده