تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۵۸۴۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تفاهم‌نامه ۶۰ هزار میلیارد ریالی توسعه معادن آذربایجان غربی امضا شد

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریالی توسعه معادن آذربایجان غربی با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و وجیه الله جعفری رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به امضا رسید.

به گزارش می‌متالز، در این تفاهم‌نامه علاوه بر سرمایه گذاری در راستای بهبود زیرساختی مسیر‌های منتهی به معادن و مراکز فرآوری مواد معدنی در سه پهنه تکاب، پیرانشهر و مهاباد، توسعه معادن در بخش‌های مختلف از جمله معادن طلا، تیتان مورد توافق قرار گرفت.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این جلسه با اشاره به اینکه در قالب این تفاهم نامه بیشتر به موضوع اکتشاف پهنه‌های بسیار غنی تمرکز خواهد شد، گفت: معدن، یکی از بیشترین ارزش افزوده‌ها را دارد و با سرمایه گذاری مناسب اکتشافی روی آن، می‌توان درآمدی عظیم را ایجاد کرد.

وجیه الله جعفری همچنین بر توجه به موضوع سنگ‌های تزیینی تاکید کرد و افزود: باید با مطالعه مناسب، بهترین نوع کارخانه سنگ بری با توجه به وضعیت سنگ‌های این استان، اجرایی شود که البته جلسات کارشناسی در این خصوص بسیار ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: ما معتقد به اثرگذاری در راستای توسعه پهنه‌های معدنی هستیم و با همه توان برای توسعه این پهنه‌ها در آذربایجان غربی هم برنامه ریزی خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به لزوم همراهی و همکاری همه نهاد‌های دخیل استانی برای اجرایی شدن هرچه سریعتر این تفاهم نامه اظهار کرد: مجوز‌های لازم باید در سریعترین زمان ممکن ارائه شود تا کار توسعه معدنی استان را آغاز کنیم.

محمدصادق معتمدیان گفت: ۹ درصد ارزش افزوده بخش معدن در آذربایجان غربی طی سال جاری در نظر گرفته شده که بیشترین رقم در بین همه استان‌های کشور است و باید با برنامه ریزی اصولی به این رقم در پایان سال دست یایبم.

آذربایجان غربی یکی از استان‌های غنی معدنی کشور به شمار می‌رود که تاکنون عایدی خاصی برای استان نداشته است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده