تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۲۵۹۲۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حضور حسین حاجی بگلو مدیرکل صمت استان خراسان شمالی در برنامه رصد

‌می‌متالز - شب گذشته با حضور حسین حاجی بگلو در برنامه رصد موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، حاجی بگلو در این گفتگو در راستای کنترل و تعدیل قیمت کالا‌ها در مرکز استان گفت: ۱۰۰ گروه بازرسی بر روند فعالیت واحد‌های صنعتی، صنفی و توزیعی در سراسر استان نظارت می‌کنند که ۴۲۰۰ بازدید از سطح بازار استان انجام شده و در این بازدید‌ها حدود ۶۰۰ تخلف به ثبت رسید که عمده آن‌ها گران فروشی، عدم درج قیمت و توزیع خارج از شبکه بوده است.

وی همچنین در خصوص قیمت گذاری کالا‌ها بیان کرد: قیمت گذاری‌ها توسط اتحادیه‌ها و اصناف در بازار آنالیز میشود سپس اداره کل صمت به عنوان متولی این امر در بحث قیمت گذاری ورود پیدا میکند و در صورت واقعی و مورد پذیرش بودن قیمت به کارگروه تنظیم بازار ارجاع شده و در قیمت نهایت به اتحادیه‌ها ابلاغ میشود.

حاجی بگلو در در خصوص فروشگاهی که در شیروان اقدام به ورود یک به یک مشتریان می‌کرد افزود: این فروشگاه تخلف کرده و اقدامش شایسته نبوده است و برای هر واحد صنفی که ایجاد صف بکند، تشکیل پرونده داده و برخورد می‌کنیم.

مدیر کل صمت استان گفت: مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بدون شک یکی از مهم‌ترین اقدامات اقتصادی است که می‌توان از آن به عنوان یک جراحی اقتصادی یاد کرد و جلوگیری از قاچاق کالا، از بین رفتن اختلاف قیمت‌ها با کشور‌های همسایه و واقعی سازی قیمت‌ها از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح می‌باشد.

وی در پایان گفت اتفاق خوبی که در دولت سیزدهم در بحث شفافیت اتفاق افتاد بحث سامانه ۱۲۴ میباشد که در این ماه علاوه بر ضبط تماس، تمامی تماس‌ها به کارشناسان حوزه بازرسی ارجاع شده و اگر شکایت برابر قوانین مورد پذیرش باشد مستقیما به سامانه سیمبا در تعزیرات حکومتی ارجاع میشود که باعث سهولت و تسریع کار میشود و به همین دلیل شهروندان سراسر استان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی می‌توانند مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی

عناوین برگزیده