تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۵۹۸۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عسکری در تشریح نشست امروز صبح کمیسیون کشاورزی:

تامین نهاده‌ها و ارائه تسهیلات بانکی با توجه به حذف ارز ترجیحی با حضور مسوولان جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان بررسی شد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در نشست امروز صبح این کمیسیون موضوع تامین نهاده‌ها و ارائه تسهیلات بانکی با توجه به مدیریت ارز ترجیحی با حضور مسئولان جهادکشاورزی و تولیدکنندگان بررسی و مقرر شد، فردا نیز این جلسه ادامه پیدا کند.

به گزارش می‌متالز، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ، در تشریح نشست امروز صبح (سه‌شنبه ۳ خرداد ماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: در این جلسه با حضور معاونان وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان جوجه و مرغ مسایل مربوط به تامین نهاده‌ها و ارائه تسهیلات بانکی و گردش حساب در راستای مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای حذف ارز ترجیحی التهاباتی در بازار ایجاد شده که موجب نگرانی تولیدکنندگان، مردم و نمایندگان مجلس شده است و بنابراین جلسات متعددی با حضور مسوولان مربوطه در کمیسیون کشاورزی برگزار شده و سه روز پیش نیز نشستی با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم.

عسکری تصریح کرد: قرار بود، بانک کشاورزی با توجه به حذف ارز ترجیحی تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده و مسیر را سهل الوصول کند و به نوعی بروکراسی اداری و بانکی را حذف کند که نحوه اقدام بانک در خصوص این موضوع در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تاکید کرد: مقرر شد، بعد از پیگیری مطالب مطرح شده، فردا نیز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی و دستگاه‌های متولی از جمله بانک مرکزی، گمرک، معاونت حمل و نقل راهداری و بنادر نشستی برگزار شود.

وی ادامه داد: بحث تامین نهاده‌ها برای تولیدکنندگان یکی از مسایل مهم است و باید تولیدکنندگان جوجه و مرغ بتوانند بدون مشکل نهاده‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند، همچنین موضوع کنترل قیمت‌ها نیز در شرایط کنونی مشکلاتی را ایجاد کرده و هر دقیقه قیمت‌ها تغییر می‌کند، بحث سامانه‌ها یکی دیگر از مطالب مطروحه در این نشست بود که متاسفانه نتوانسته بخوبی اجرا شود.

عسکری بیان کرد: سامانه‌هایی مانند بازارگاه، بازارگام و دامدار کارت از جمله سامانه‌هایی هستند که مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است. تولید جوجه یکی دیگر از مسایلی است که دچار مشکل شده و تولیدکنندگان آن در نشست امروز صبح اعلام کردند، برای تامین نهاده‌ها و فروش آن دچار مشکل شده‌اند و آینده کارشان با توجه به شرایط جدید مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده