تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۶۰۲۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وجود ۴۲ ماده معدنی و هشت میلیارد تن ذخایر معدنی در کرمان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت کرمان در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته، گفت: ۴۲ ماده معدنی شناخته‌شده و حدود هشت میلیارد تن ذخایر معدنی در این استان وجود دارد و بیش از ۱۲۹ میلیون تن مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود که معادل بالای ۲۴ درصد استخراج از معادن کشور است.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی نژاد با اشاره به این‌که بالای ۶۷ درصد حقوق دولتی کشور از محل اعتبارات معادن استان پرداخت می‌شود، افزود: در سال‌های گذشته باید به بحث تبدیل منابع خدادادی و ذخایر معدنی کرمان به ارزش‌افزوده در صنایع فرآوری توجه می‌کردیم که در این زمینه اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد:، اما در دهه‌های اخیر ایجاد صنایع فرآوری را در استان کرمان به‌عنوان موتور‌های محرکه در برنامه هفتم دنبال کردیم و خوشبختانه اکنون قطب تولید فولادی کشور هستیم و تا افق ۱۴۰۴، بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد تولید می‌شود.

رئیس سازمان صمت کرمان بیان کرد: برای دستیابی به این امر در کشور برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در سال ۱۴۰۴ بیش از ۵۵ میلیون تن فولاد را در کشور تولید کنیم، برای تولید این میزان فولاد نیاز است که زنجیره ارزش‌افزوده شامل تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و شمش تکمیل شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: در کشور برنامه‌ریزی‌شده که ۸۰ میلیون تن کنسانتره، بیش از ۷۸ میلیون تن گندله، ۵۵ میلیون تن آهن اسفنجی و ۵۵ میلیون تن شمش تولید شود.

وی ادامه داد: اکنون از برنامه‌ریزی تولید ۸۰ میلیون تن کنسانتره در کشور، ۴۲ میلیون تن آن در استان کرمان در حال تولید است و نیز بیش از ۳۰ میلیون تن از سهمیه استان در حال بهره‌برداری است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده