تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۶۰۳۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در “سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش بنیان صنعت مس و دانشگاه” در مجتمع مس سرچشمه خبر داد:

رتبه سوم ایمیدرو در "تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی کاربردی"، بین شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی کشور

‌می‌متالز - ایمیدرو رتبه سوم را در تعریف و اجرای پروژه‌های کاربردی، بین شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی کشور کسب کرده است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو در سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش بنیان و ارزش آفرین صنعت مس و دانشگاه در مجتمع مس سرچشمه با اعلام خبر فوق افزود: این جایگاه بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شده است.

ملاطاهری با بیان اینکه پروژه‌های پژوهشی این سازمان از سال ۹۷ "تقاضا محور" شده است، اظهار داشت: از سال ۹۷ تا کنون تعداد ۹۰ پروژه پژوهشی تقاضا محور، با رقمی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان توسط دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اجرا شده و یا در دست انجام است که پس از اتمام آن‌ها ضمن ابلاغ نتایج، چالشی را در حوزه‌های مورد تقاضا خود مرتفع خواهند ساخت.

به گفته ملاطاهری، در ماه بهمن و اسفند هر سال، نیاز‌های فناورانه و تقاضا‌های پژوهشی سال آتی شرکت‌ها، مجتمع‌ها و واحد‌های تابعه سازمان احصا شده و پس از بررسی در کمیته‌های تخصصی سازمان، در سامانه ساتع فراخوان می‌شوند.

ملاطاهری ادامه داد: تعداد عناوین نیاز‌های پژوهشی احصا شده سال ۱۴۰۱ برابر با ۷۰ مورد است که تاکنون درخواست برای پروپوزال) RFP های مصوب و فراخوان شده عناوین مذکور به ۷ مورد رسیده است.

وی افزود علاوه بر این فرایند، ایمیدرو آمادگی دریافت پیشنهادات فناورانه، نوآورانه و همچنین ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی را از سوی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان را نیز دارد.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو یادآور شد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان بزرگترین سازمان توسعه‌ای معدن و صنایع معدنی کشور، در راستای اهداف توسعه‌ای خود، همواره مقوله پژوهش و توسعه فناوری را جزء اهداف و برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.

وی همچنین در این سمپوزیوم ضمن تبیین نقش ایمیدرو و شرکت‌های تابعه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی، به تشریح برنامه‌های ایمیدرو در قالب ۵ راهبرد و ۲۷ اقدام عملیاتی که در حال اجرا هستند پرداخت.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده