تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۴۵
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۲۶۰۶۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر برخورد با سهامداران حقوقی متخلف در پیشگیری از جو روانی و ایجاد اعتماد

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: برخورد با اخلالگران حقوقی بزرگ و رسانه‌ای کردن آن می‌تواند گامی مهم در پیشگیری از جو روانی منفی در معاملات بورس باشد و حس اعتماد ایجاد می‌کند.

به گزارش می‌متالز، محمد خبری‌زاد در خصوص تذکر به سهامداران حقوقی که با نوع خرید و فروش باعث اختلال در بازار می‌شوند و اخیرا" هم با بسته شدن دسترسی معاملات سهامدار حقوقی ایران خودرو همراه شده گفت: سهامدار حقوقی ایران خودرو که تذکر گرفت، مهم و شناخته شده بود و موارد قبلی این چنین رسانه‌ای نشده بود.

وی افزود: این اقدام نهاد ناظر، مناسب است و معامله‌گرانی که مسوولیت سبد‌ها و پرتفو‌های بزرگ را دارند باید بدانند مسوولیتی اجتماعی هم در قبال بازار سرمایه دارند و به راحتی نمی‌توانند بازار را با تنش مواجه کنند. در برخورد با سهامداران حقوقی بزرگ و حتی مرتبط با وزرات صنعت، حساب کار دست بقیه فعالان بزرگ و کوچک بازار هم می‌آید که نباید جو روانی را به هم بزنند.

خبری‌زاد ادامه داد: اگر تخلفی محرز شود برخورد‌ها باید جدی‌تر شود. محدود کردن و بستن کد شاید برای تذکر ابتدایی مناسب باشد، اما برخورد جدی، جرایم سنگین و رسانه‌ای کردن می‌تواند گامی مهم در پیشگیری از این اتفاقات در آینده باشد. چنین اقداماتی به سهامداران اطمینان خاطر می‌دهد که نهاد ناظر به فکر است و حس اعتماد ایجاد می‌کند؛ بنابراین گزارش، معاونت نظارت بازار شرکت بورس تهران پیرو شکایت برخی فعالان بازار در خصوص فشار فروش سهامدار حقوقی ایران خودرو به فروشنده که عملکرد وی منجر به روند نزولی این نماد شده بود، تذکر نظارتی ارسال کرد و دسترسی مستقیم شخص متخلف به سامانه را به مدت ۵ روز کاری محدود کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده