تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۶۰۵۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تأثیرگذارترین نماد‌ها در جریان معاملات امروز

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های شپنا، فملی، شبندر، پارس و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل و نماد‌های وتجارت، وبصادر، خودرو، اخابر و کنور بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز، سه‌شنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۱۲۲ واحد افزایش به رقم ۴۲۸ هزار و ۳۲۱ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۵ هزار و ۳۳۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسید.

در چهارمین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۹۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۴ هزار و ۱۲ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۱۰ هزار و ۴۰۷ واحدی را تجربه کردند.

گروه شیمیایی در جریان معاملات امروز با ۴۲ هزار و ۳۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۴۷ هزار و ۸۸۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۳ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۵ هزار و ۶۹۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال، گروه غذایی بجز قند با ۲۹ هزار و ۶۵۸ معامله به ارزش یک هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۲۶ هزار و ۵۶۹ معامله به ارزش یک هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۹۵۷ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۰۷ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۵۴۱ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۴۶۷ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با ۳۴۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، بانک تجارت با ۱۸۰ واحد، بانک صادرات ایران با ۱۷۲ واحد، شرکت ایران خودرو با ۱۳۶ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۱۰۵ واحد و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با ۹۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۰ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۳.۸۷ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۳۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶۵ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۲۸ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۹.۵۳ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۵.۱۵ واحد، شرکت تولید پتروشیمی تندگویان با ۵ واحد و شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با ۴.۰۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت زغال سنگ پروده طبس با ۸.۳۹ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۸ واحد، شرکت بخش البرز با ۳.۴۸ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۳.۲۳ واحد و بیمه دی با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده