تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۶۰۹۱۲

مترو پرند در افق ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - معاون وزیر راه با بیان این‌که مبارزه با فساد راهبرد شرکت عمران شهر‌های جدید است، گفت: بهره‌برداری از مترو پرند در برنامه شهر‌های جدید برای افق سال ۱۴۰۴ قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا جعفری با بیان این‌که مبارزه با فساد از دیگر راهبرد‌های شرکت عمران شهر‌های جدید است، اظهار کرد: تبعیض در توزیع منابع عمومی به بی‌عدالتی می‌انجامد و غفلت از قشر‌های نیازمند حمایت نیز آسیب‌هایی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که تولید و عرضه مسکن پایدار و در شأن شهروندان در راستای ایفای نقش موثر در ایجاد تعادل در بازار مسکن از جمله مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های شرکت عمران شهر‌های جدید در سال‌جاری است، افزود: در همین راستا اقداماتی از جمله برنامه‌ریزی و احداث شهر‌های جدید نسل نو در همگرایی با برنامه‌های توسعه‌ای کلان کشور در خصوص هدایت جمعیت و فعالیت به پهنه جنوبی کشور و مبتنی بر الگوی ایرانی ـ اسلامی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: ترویج و توسعه شهرک سازی در بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم نظام سکونت گاهی کشور و دسترس پذیری و توسعه حمل‌ونقل انبوه و سریع ریلی و جاده‌ای میان شهر‌های جدید و شهر‌های مادر نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شرکت عمران برای سال جاری قرار ردارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران با اشاره به تکلیف ساخت ۶۰۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید، اضافه کرد: در این راستا ۶ شهر جدید تیس (چابهار)، مکران (جاسک)، نایبند (عسلویه)، پارس (عسلویه)، کوشک (پارسیان) و قشم در راستای نظریه «توسعه دریاپایه» و هدایت جمعیت به سمت سواحل جنوب ایجاد خواهد شد. شهر جدید تابناک (لامرد) به عنوان حوزه پسکرانه منطقه ساحلی کشور و سمنگان (سیرجان) با هدف پاسخگویی به نیاز سکونت مراکز عمده فعالیتی و شهر‌های جدید ایوانکی و خوارزمی در پیرامون شهر تهران با هدف پاسخ به تقاضای مسکن، فعالیت‌های لجستیک و پشتیبان بخش‌های صنعتی و کارگاهی و مراکز فعالیتی و اشتغال شرق تهران نیز به همین منظور در دست ایجاد یا تکمیل است.

جعفری ادامه داد: تاسیس شهر‌های جدید حوراء (همدان)، پرنیان (قم)، گلمان (ارومیه) و کرمانشاه با هدف پاسخ به تقاضای مؤثر و تأمین نیاز مسکن در پیرامون مادر شهر‌های منطقه‌ای در برنامه ایت مجموعه قرار دارد. طبق برآورد‌ها ظرفیت جمعیتی این ۱۴ شهر در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار هکتار یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر است.

وی همچنین بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از مترو شهر‌های جدید بهارستان، گلبهار، پرند و احداث و بهره برداری از قطار‌های حومه‌ای شهر‌های جدید اندیشه و صدرا در برنامه شرکت عمران شهر‌های جدید برای افق سال ۱۴۰۴ قرار دارد و اقدامات لازم برای پیشبرد احداث متروی شهر‌های جدید فولادشهر، مجلسی و پردیس نیز انجام خواهد شد.

وی با اعلام این‌که با ایجاد شرایط مناسب تونل و مسیر دسترسی به شهر جدید علوی نیز تا سال ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: احداث و بهره برداری از محور‌های دسترسی شهر جدید پرند به آزادراه غدیر و محور‌های دسترسی شهر جدید بهارستان و مجلسی به کنارگذر اصفهان از دیگر برنامه‌های شرکت عمران شهر‌های جدید در افق ۱۴۰۴ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده