تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۸۶۶۴۲

مترو پرند خرداد آینده آماده بهره‌برداری می‌شود؟

‌می‌متالز - درحالی معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل مترو پرند در افق ۱۴۰۴ خبر داده بود که وزارت راه و شهرسازی از آماده بهره‌برداری شدن این پروژه در خرداد سال آینده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، خردادماه امسال علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران با بیان این‌که مبارزه با فساد از راهبرد‌های شرکت عمران شهر‌های جدید است، گفته بود: تبعیض در توزیع منابع عمومی به بی‌عدالتی می‌انجامد و غفلت از قشر‌های نیازمند حمایت نیز آسیب‌هایی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که تولید و عرضه مسکن پایدار و در شأن شهروندان در راستای ایفای نقش موثر در ایجاد تعادل در بازار مسکن از جمله مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های شرکت عمران شهر‌های جدید در سال‌جاری است، افزود: در این راستا اقداماتی از جمله برنامه‌ریزی و احداث شهر‌های جدید نسل نو در همگرایی با برنامه‌های توسعه‌ای کلان کشور در خصوص هدایت جمعیت و فعالیت به پهنه جنوبی کشور و مبتنی بر الگوی ایرانی ـ اسلامی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: ترویج و توسعه شهرک سازی در بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم نظام سکونت گاهی کشور و دسترس پذیری و توسعه حمل‌ونقل انبوه و سریع ریلی و جاده‌ای میان شهر‌های جدید و شهر‌های مادر نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شرکت عمران برای سال جاری قرار ردارد.

وی بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از مترو شهر‌های جدید بهارستان، گلبهار، پرند و احداث و بهره برداری از قطار‌های حومه‌ای شهر‌های جدید اندیشه و صدرا در برنامه شرکت عمران شهر‌های جدید برای افق سال ۱۴۰۴ قرار دارد و اقدامات لازم برای پیشبرد احداث متروی شهر‌های جدید فولادشهر، مجلسی و پردیس نیز انجام خواهد شد.

وی با اعلام این‌که با ایجاد شرایط مناسب تونل و مسیر دسترسی به شهر جدید علوی نیز تا سال ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: احداث و بهره برداری از محور‌های دسترسی شهر جدید پرند به آزادراه غدیر و محور‌های دسترسی شهر جدید بهارستان و مجلسی به کنارگذر اصفهان از دیگر برنامه‌های شرکت عمران شهر‌های جدید در افق ۱۴۰۴ خواهد بود.

در ادامه نیمه آذرماه امسال استاندار تهران با بیان اینکه توسعه سیاسی و اداری پرند باید ویژه بررسی شود گفته بود: فاز نخست متروی پرند با پیشرفت مطلوب و تأمین اعتبارات در اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا فخاری البته تحقق این وعده را مشروط اعلام کرد و افزود: فاز نخست مترو پرند با پیشرفت مطلوب و تأمین اعتبارات در اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

این در حالی است که امروز وزارت راه و شهرسازی از پیگیری روند پیشرفت پروژه احداث مترو تهران-پرند توسط معاون برنامه­‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داده و اعلام کرده مترو پرند خردادماه سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

هابیل درویشی مدیرعامل اسبق مترو تهران آبان‌ماه سال ۹۳ در گفتگو با تسنیم گفته بود: در صورت تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی مترو پرند ۶ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که مترو پرند بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: ۱۰ کیلومتر از تونل‌ها این پروژه ساخته شده و به اتمام رسیده، همچنین ۱۹ دهنه پل این پروژه ساخته شده است.

وی با بیان این‌که بخشی از این مترو ریل‌گذاری شده است، افزود: با توجه به این‌که اعتبارات این پروژه ۱۰۰ درصد دولتی است اگر دولت اعتبار مورد نیاز را تامین کند می‌توانیم در مدت ۶ ماه مترو پرند را به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده