تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۹۵۶۷۸

۵ ایستگاه و یک ورودی جدید در خطوط ۶ و ۷ مترو به بهره برداری رسید

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مترو تهران از بهره برداری ۵ ایستگاه مترو و یک ورودی جدید در خطوط ۶ و ۷ شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی به عنوان هدیه مدیریت شهری به شهروندان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام خبر هدیه مدیریت شهری به شهروندان تهران اظهار کرد: با تلاش‌های خانواده بزرگ مترو تهران و حمایت‌های ارکان مدیریت شهری از روند تکمیل هر چه سریعتر ایستگاه‌های باقی‌مانده شبکه مترو در ۶ ماهه دوم امسال سرعت عملیات اجرایی پروژه‌های ساخت و سازی شرکت مترو افزایش یافت و امروز مفتخریم که خبر بهره‌برداری از ۵ ایستگاه و یک ورودی جدید در خطوط ۶ و ۷ شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی را رسماً به مردم صبور و لایق تهران اعلام کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه با بیان لزوم تامین به موقع منابع مالی برای سرعت گرفتن روند کنونی رفع نواقص شبکه مترو افزود: برای افتتاح همین ۵ ایستگاه و یک ورودی جدید مبلغی بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های امور ساختمانی و تجهیزاتی هزینه شده که البته تامین آن در شرایط اقتصادی کنونی کار آسانی نبوده است. برنامه ما برای سال آینده افتتاح حداکثری ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ و همچنین رفع نواقص ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری است که این مهم با تزریق به هنگام منابع مالی، شدنی است و حتی می‌توان شاهد افتتاح ۱۳ ایستگاه دیگر طی سال ۱۴۰۲ باشیم.

هرمزی ادامه داد: خوشبختانه تمام ارکان مدیریت شهری به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی انبوه‌بر واقف هستند و رویکرد بودجه‌ای شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ هم گویای همین مسأله است. در واقع سال آینده می‌تواند سالی پر از اخبار مسرت بخش برای شهروندان پایتخت بوده و دسترسی مراجعان مترو به ایستگاه‌های این شبکه را به مراتب تسهیل سازد.

بر اساس این گزارش طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در هفته پایانی سال جاری، ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر (تقاطعی با خط یک)، میدان حضرت ولیعصر (عج) (تقاطعی با خط ۳)، بوستان لاله و خیابان کارگر همگی در خط ۶ به همراه ایستگاه شهید دادمان و ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت در خط ۷ افتتاح خواهند شد.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده