تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۹۵۸۶۷

جزئیات قیمت بلیت مترو در ۱۴۰۲

‌می‌متالز - اعضای شورای شهر تهران صبح دیروز بررسی دقیقه نودی لایحه نرخ بهای خدمات در سال ۱۴۰۲ در بخش حمل‌ونقل عمومی را در دستور کار قرار دادند و در نهایت با افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو برای سال آینده موافقت کردند.

به گزارش می‌متالز، در مقررات جدید وضع شده پیرامون قیمت بلیت مترو، تخفیف ۱۵ درصدی برای سفر‌هایی که در ساعات غیر‌پیک انجام می‌شود در نظر گرفته شده و همچنین ۱۰‌درصد تخفیف برای کسانی که از طریق سامانه‌های الکترونیک نظیر «تهران من» بلیت خود را خریداری می‌کنند نیز منظور می‌شود.

به این ترتیب پایین‌ترین نرخ بلیت مترو برای کسانی است که خرید خود را به صورت الکترونیکی انجام داده و در بازه زمانی غیر‌پیک سفر می‌کنند. در این صورت هزینه پایه سفر مذکور ۲۲۹۵ تومان محاسبه خواهد شد. همچنین بالاترین مبلغ بلیت مترو برای سفر‌هایی است که در ساعات پیک مسافری انجام می‌شود و بلیت آن‌ها نیز به صورت حضوری خریداری می‌شود. هزینه پایه هر سفر برای مسافران مترو در این صورت ۳۰۰۰ تومان خواهد بود. همچنین به ازای هر کیلومتر مسافت رقم ۲۰۰ ریال (۲۰ تومان) به مبلغ پایه اضافه می‌شود؛ البته پیمایش در دو کیلومتر اول رایگان خواهد بود. در این مصوبه قیمت بلیت تک سفره برای خط کرج ۵۰۰۰ تومان، هشتگرد ۹۰۰۰ تومان و مترو فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۵‌هزار تومان تعیین شده است. بر اساس این گزارش قیمت جدید بلیت مترو پس از طی فرآیند تایید نهایی و ابلاغ، از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده