تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۹۵۵۷۱

دلیل خارج از مدار بودن پله‌های برقی، تحریم و کمبود بودجه نیست

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: با توجه به تردد قریب به ۱میلیون و ۶۰۰-۷۰۰ هزارنفر در متروی تهران، ما وظیفه‌ی خود می‌دانیم که در حوزه‌های فرهنگی هم فعالیت‌هایی داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، مسعود درستی مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در رابطه با تمهیدات این سازمان در روز‌های پایان سال اظهار داشت: تهران اولین شهری بود که صاحب مترو شد. مترو تهران تمام تلاشش را در ۲۴ سال گذشته انجام داده تا تجربیاتش را در اختیار سایر شهر‌ها قرار بدهد. ولی امروز بلوغ مهندسی در حوزه حمل و نقل ریلی، مخصوصا درون شهری به گونه‌ای شده است که دیگر شهرهاهم کیفیت مهندسی و خدمات مسافری که ارائه می‌دهند استاندارد‌های مطلوب را دارد. با توجه به هم فکری و ارتباطی که بین شرکت‌های مترویی که در سطح کشور وجود دارد، تلاش ما این است که به صورت جزیره‌ای عمل نکنیم و تجربیاتمان را در اختیار یک دیگر قرار دهیم.

او در رابطه با اقدامان در حوزه فرهنگی گفت: با توجه به اینکه امروز قریب به ۱میلیون و ۶۰۰-۷۰۰ هزارنفر در متروی تهران تردد می‌کنند؛ ما وظیفه‌ی خود می‌دانیم که در حوزه‌های فرهنگی هم فعالیت‌هایی داشته باشیم. چون طبیعتا این تعداد مسافری که در مترو تردد می‌کنند، عدد قابل اعتنایی است. با توجه به اینکه مترو یکی از مجموعه‌های وابسته به شهرداری تهران است، ما خودمان را در حوزه‌های فرهنگی هم مسئول می‌دانیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در این حوزه هم فعالیت‌هایی داشته باشیم. به همین منظور ما در مترو قسمتی به نام «معاونت فرهنگی داریم» تا خدمات فرهنگی مناسب را ارائه کنیم.

درستی تصریح کرد: مترو هرساله در ایام خاص مانند اعیاد ملی تمهیداتی داشته است. برای مثال در ۲۲ بهمن، ما از ساعات اولیه تا حدود یک و نیم میزبان تعداد قابل ملاحضه‌ای از هم وطنان در خط ۴ مترو بودیم. پس طبیعتا برای ایام اسفند و روز‌های پایان سال متناسب با تعدادی که پیش بینی می‌کنیم وارد مترو بشوند، برنامه‌هایی داریم.

وی افزود: ما از استفاده‌ی مردم از وسایل نقلیه‌ی عمومی خیلی استقبال می‌کنیم، علی رغم اینکه گا‌ها بضاعت ما جوابگوی استقبال مردم نیست ما، ولی تمام تلاشمان را می‌کنیم.

مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری گفت: با توجه به تجربه و مطالعاتی که انجام شده است، ایستگاه‌هایی که می‌تواند میزبان تعداد زیادی از مسافران باشد را شناسایی کردیم و برای آن ایستگاه‌ها برنامه‌هایی داریم و امیدواریم که با اعزام‌هایی که انجام می‌دهیم و با تغییراتی که در جدول در زمان بندی سیر و حرکتمان داریم بتوانیم در کنار مردم این ایام سال را سپری کنیم.

مسعود درستی در رابطه با خرابی پله‌های برقی توضیح داد: ما بیش از هزار و صد پله برقی در متروی تهران داریم. این‌ها تحهیزات مکانیکی هستند که دارند سرویس می‌دهند و احتمال اینکه در طول روز دچار خرابی شوند طبیعی است. ولی ما پله برقی‌ها را به صورت روزانه رصد و پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: در متروی تهران به پله‌ای خراب گفته می‌شود که بیش از ۲۴ ساعت نتوانیم آن را وارد مدار کنیم. درحالی که اگر پله برقی ساعت ۸ صبح از مدار خارج شود و ساعت ۲ بعد از ظهر وارد مدار شود، داخل این آمار گنجانده نمی‌شود. آمار پله‌های خراب در ده روز گذشته با توجه به تعریف پله‌های خراب، زیر ده عدد بوده است.

او افزود: یعنی از بیش از هزار و صد پله، ما ده پله داریم که بیش از ۲۴ ساعت است که در مدار نیست. البته برخی از این‌ها تا یک هفته هم می‌شود که خراب است. ولی در طول روز ده‌ها پله دچار خرابی می‌شوند که تیم‌های تعمیر و نگهداری ما سعی میکنند تا سریعا نواقص را رفع کنند.

درستی تصریح کرد: یکی از دلایلی که برخی از پله برقی‌ها بیش از چند روز از مدار خارج می‌شود، تهیه قطعه است. البته این به دلیل تحریم‌ها و کمبود منابع مالی نیست؛ بلکه گاهی پله‌ها قطعه‌ای را از دست می‌دهند که بنابر دلایل دیگری (مانند قدیمی بودن مدل تابلو برق پله) امروز در بازار به راحتی یافت نمی‌شود. البته ما بابت همین نواقص هم از مردم عذرخواهی میکنیم چرا که می‌دانیم گا‌ها در ایستگاه‌ها افراد بیمار و سالخورده تردد می‌کنند و حق آن‌ها است که با امکانات کافی رو به رو شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران گفت: پلیس مترو سال هاست که در متروی تهران در کنار ماست. اما در این ایام با توجه به ازدحام این عزیزان تعداد نیرو‌ها و توجهشان را بیشتر کرده اند و با هماهنگی که با دوستان انتظامات ما در مترو دارند تمام تلاش ما این است که تا جایی که امکان دارد نظم و انظباط را در تمام ایستگاه‌ها برقرار کنیم.

وی در انتها افزود: من از دست فروش‌ها خواهش می‌کنم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا مزاحمتی برای تردد مردم ایجاد نکنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده