تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۹۷۸۰۳

رشد بودجه اورهال ناوگان مترو

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از رشد بیش از دو برابری بودجه تعمیرات اساسی ناوگان متروی تهران و حومه خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال تعمیرات اساسی ۲۹ رام قطار انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مسعود درستی با اشاره به اینکه بودجه تعمیرات اساسی مترو مربوط به دو بخش تجهیزات متحرک و ثابت می‌شود، افزود: بودجه تعمیرات متحرک بیش از دو برابر رشد داشته و علاوه بر آن پیش‌بینی شده بخشی از بودجه تعمیرات اساسی از محل فروش اوراق مشارکت تامین شود که در صورت تحقق می‌توان گفت که بودجه تعمیرات اساسی تجهیزات متحرک (ناوگان) حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰‌درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در صورت تامین این بودجه با کمک مدیریت شهری می‌توانیم گامی بلند در تامین قطعات برای تعمیرات اساسی و کیفی‌سازی ناوگان قدیمی برداشته و اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل ریلی (مترو) پایتخت رقم بزنیم. درستی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های انجام شده برای تعمیرات اساسی قطار‌ها و واگن‌های فرسوده، حدودا در بازه زمانی ۵/ ۲ تا ۳ سال انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای سال اول این راهبرد کافی به نظر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: پیش‌بینی کرده ایم در مرحله اول کنار کار‌های معمول روزانه، کیفی سازی ناوگان را با رفع مشکلات اساسی که از سال‌های قبل وجود داشته انجام و تعمیرات اساسی ۲۹ رام قطار نیز انجام شود. درستی در پایان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در قالب تعمیرات روزانه، حداقل‌های ایمنی و استاندارد را برای خدمات‌رسانی به شهروندان رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: سلامت و ایمنی شهروندان و مسافران خط قرمز ماست و این اطمینان را به مسافران شهر زیر‌زمینی می‌دهیم که تحت هیچ شرایطی اجازه سرویس‌دهی قطار ناایمن را نخواهیم داد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده