تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۲۶۰۹۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازدید استاندار اصفهان از مجتمع تولیدی فولاد کویر آران و بیدگل

‌می‌متالز - استاندار اصفهان از واحد‌های تولیدی خطوط یک و دو و پروژه‌های توسعه مجتمع فولاد کویر و تصفیه خانه تکمیلی پساب این مجتمع صنعتی بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، استاندار اصفهان در جریان سفر یک روزه به شهرستان آران و بیدگل از بخش‌های مختلف مجتمع فولاد سپید فراب کویر شهرستان آران و بیدگل بازدید کرد.

دکتر سید رضا مرتضوی در این بازدید از واحد‌های تولیدی خطوط یک و دو این مجتمع صنعتی و پروژه‌های توسعه مجتمع فولاد کویر بازدید کردند و با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این مجتمع به دیدار و گفتگو نشست.

استاندار اصفهان همچنین از روند احداث تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل بازدید کرد.

مدیران کل حفاظت محیط زیست؛ صنعت، معدن و تجارت؛ راه و شهرسازی؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و همچنین معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی، هماهنگی امور اقتصادی، توسعه مدیریت و منابع، هماهنگی امور عمرانی و جمعی از روسای سازمان‌های استان اصفهان در این بازدید استاندار اصفهان را همراهی می‌کردند.

تصفیه خانه تکمیلی پساب مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل با هدف تامیـن آب پایدار برای این صنعت از محل فاضلاب شهری کاشان، حفظ محیط زیسـت وایجاد محدودیت در بهره برداری از آب‌های زیرزمینی با سرمایه گذاری گسترده و آینده نگرانه احداث شده است. برای انجام این پروژه‌ی مسئولانه، ۹۰ لیتر بر ثانیه پساب فاضلاب کاشان خریداری و خط انتقال آن تا محل مجتمع فولاد کویر به طول ۱۷ کیلومتر به انجام رسیده است.

مجتمع فولاد کویر به عنوان صنعت پیشگام کشور در عرصه رعایت استاندارد‌های زیست محیطی و همچنین رکورد دار مصرف کم آب در میان صنایع فولادین کشور، این تصفیه خانه را با بهره گیری از تکنولوژی MBR که یکی از به روزترین روش‌های تصفیه فاضلاب و پساب در دنیاست، در فضایی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع احداث می‌کند.

با اجرای این پروژه مهم زیست محیطی و پیشرفته، آب تصفیه شده‌ی حاصل از تصفیه خانه کاشان که در حال حاضر بدون هیچ گونه استفاده‌ای در محیط طبیعی رها شده و موجب ایجاد آلودگی‌های محیطی می‌گردد، با استفاده از به روزترین تکنولوژی تصفیه فاضلاب، تصفیه شده و جهت استفاده در صنعت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

احداث این تصفیه خانه با رویکرد بومی سازی و ارتقای دانش فنی داخل کشور انجام شده و طراحی آن توسط مهندسان خارجی و بخش عمده‌ای از ساخت، تامین و نصب توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده