تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۶۰۲
کد خبر: ۲۶۰۱۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

آمادگی مجتمع فولاد کویر برای تکمیل جاده استراتژیک آران و بیدگل به چرمشهر

‌می‌متالز - رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل از آمادگی این مجتمع صنعتی برای تکمیل جاده استراتژیک آران و بیدگل به چرمشهر ورامین خبر داد.

به گزارش می‌متالز، دکتر حسین حسین زاده در نشست مدیران و اعضای هیات مدیره این مجتمع با استاندار اصفهان گفت: مجتمع فولاد کویر آمادگی دارد که در راستای تحقق مطالبه دیرینه مردم شهرستان آران و بیدگل برای خروج از بن بست، جاده آران و بیدگل به چرمشهر ورامین را تکمیل کند.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل در این نشست که در جریان بازدید استاندار اصفهان و هیات همراه از مجتمع فولاد کویر انجام شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ کیلومتر از این مسیر استراتژیک، زیرسازی شده و برای تکمیل آن بالغ بر یک هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

دکتر حسین زاده خطاب به استاندار و مدیران اجرایی استان اصفهان و شهرستان تاکید کرد: امروز این مجتمع اعلام آمادگی می‌کند که این مسیر را با کمک و همراهی دولت و مردم، در راستای رویکرد توسعه پایدار و کسب و کار مسوولانه خود تکمیل کند.

رئیس هیات مدیره فولاد کویر آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جایگاه کنونی مجتمع فولاد کویر حاصل دو دهه تلاش شبانه روزی است، تصریح کرد: زمانی که صنعت کشور به دلیل برخی مشکلات و محدودیت‌ها با ۴۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت داشت این مجتمع با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود به کار و تلاش ادامه داد.

پروژه کنارگذر کاشان و آران و بیدگل و اتصال آن به چرمشهر ورامین و در ادامه اتصال به گرمسار یکی از پروژه‌های زیربنایی مهم شمال استان اصفهان است.

خروج دو شهرستان آران و بیدگل و ورامین از بن بست جغرافیایی و اتصال استان‌های اصفهان، تهران و سمنان با یکدیگر، کاهش طول ۷۰ کیلومتری مسیر کاشان - قم - ورامین، تامین امنیت نواحی مرکزی ایران و انتقال بخشی از ترافیک محور‌های جنوبی به محور‌های پایتخت و شمال کشور از مزیت‌های احداث این جاده مواصلاتی است.

تکمیل این پروژه ملی، راه دیگری را به عنوان خروجی و ورودی تهران از سمت غرب این کلانشهر یعنی با اتصال به جاده امام علی (ع) و نهایتا دماوند ایجاد خواهد کرد که از لحاظ پدافند غیرعامل بسیار با اهمیت و استراتژیک خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده