تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۶۱۱۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جوکار:

معادن باید مسوولیت‌های اجتماعی خود را در قبال مردم انجام دهند

‌می‌متالز - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بهره‌برداری و آسیب‌هایی که معادن دارند، در بحث مسوولیت‌های اجتماعی خود باید جدی وارد شوند.

به گزارش می‌متالز، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد با وی در خصوص مسوولیت‌های اجتماعی معادن، اظهار کرد: مسوولیت‌های اجتماعی معادن غیر از کار‌های حقوقی است که باید انجام شود و اگر بهره‌برداری و آسیبی به روستا وارد می‌کنند باید مسوولیت اجتماعی خود را نیز انجام دهند.

وی با بیان این‌که در بحث وصول یک درصد فروش معادن، افزود: در بحث قانون وصول یک درصد فروش معادن در استان یزد به این نتیجه رسیده‌ایم که توافقی عمل شود و در شورای معادن مطرح و کارگروهی برای پیگیری این مسئله راه‌اندازی شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تعامل بهتر معادن کوچک با روستا‌ها در جهت انجام مسوولیت‌های اجتماعی باید در شورای معادن آن را دنبال کرد تا به نتیجه برسیم.

مشکلات عدیده معادن برای روستا‌های استان یزد

محمدحسین طالبی سرپرست دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد در این جلسه با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که معادن برای مردم ایجاد کرده‌اند، گفت:ایجاد راه‌ها و نگهداری و حفظ آن را ما بر عهده داریم، ولی بهره‌برداری اصلی را معادن می‌برند و متأسفانه خرابی‌ها بسیاری هم به وجود آورده‌اند.

وی افزود: این‌که در یک ساعت قریب به ۷۰ تریلی معادن در یک مسیر تردد دارند سبب بروز مشکلاتی برای روستائیان شده است و خود معادن نیز باید در راستای رفع این مشکلات همکاری داشته باشند.

طالبی در خصوص مسوولیت‌های اجتماعی معادن، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های معادن در نزدیکی روستا‌ها سبب خشکی درختان و آسیب‌های دیگر در این مناطق شده و می‌طلبد که در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود اهتمام بیشتری ورزند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده