تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۶۱۰۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان:

معدن مس و طلای "جانجا" وارد مرحله میدانی و ارزیابی زیست محیطی شد

‌می‌متالز - داوود شهرکی گفت: معدن مس و طلای جانجا در سیستان و بلوچستان وارد مرحله میدانی و ارزیابی زیست محیطی شده است.

به گزارش می‌متالز، داوود شهرکی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: معدن مس و طلای جانجا یکی از معادنی است که در اواخر سال ۱۳۹۹ در شهرستان نیمروز با ذخیره‌ای بالغ بر یک میلیارد تن شناسایی شد و با مطالعات و اکتشافات، به ذخایر بیشتری دست پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این معدن به یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور تبدیل خواهد شد، افزود: پروژه جانجا در اولین مرحله شروع کار قرارداد آن ابلاغ و تحویل زمین انجام شده و در فاز یک به مرحله احداث کارخانه و تولید کنسانتره مس توسط شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا، وارد مرحله جدیدی از اجرای خود شده که با این اقدام، توسعه معدنی و صنعتی منطقه شتاب بیشتری گرفته است.

معاون اقتصادی استانداری تصریح کرد: کنسرسیوم به هدایت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برنده مزایده معدن مس جانجا در سیستان و بلوچستان شد و تجهیز معدن، تسهیل اکتشاف و احداث کارخانه را در دستور کار قرار داد و مقدمات کار را فراهم کرد.

وی با اشاره به مرحله اجرایی این معدن، ادامه داد: این پروژه در مرحله ارزیابی زیست محیطی است که زمینه سازی برای شروع و کار میدانی از جمله احداث کارخانه، تشکیل کارگاه و تاسیسات فنی و طراحی معدن و حمل و نقل و پیش بینی آب و برق در حال تهیه مقدمات است.

شهرکی با اشاره به اشتغال زایی در پروژه معدن جانجا، گفت: این پروژه در زمان بهره برداری اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر را در بر خواهد داشت و طراحی سایت، مطالعات ارزیابی زیست محیطی باید توسط نیروی کار محاسبه گردد تا وارد فاز اجرایی شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده