تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۵۲۹۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جعفری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد:

تکمیل زیرساخت‌ها با هدف توسعه پایدار معدن و صنایع معدنی

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تکمیل و توسعه زیرساخت ها، یکی از اقدامات ایمیدرو برای توسعه پایدار بخش معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری که در حاشیه دیدار نوروزی با مدیران بخش معدن و صنایع معدنی با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: توسعه نیروگاه ها، تامین آب و خطوط ریلی از مهمترین اقدامات و برنامه‌هایی است که این سازمان در حال اجرا دارد.

وی ادامه داد: همکاری با وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین و توسعه ساخت واگن‌های حمل مواد معدنی و همچنین خطوط ریل، از دیگر روش‌هایی است که ایمیدرو در راستای تقویت زیرساخت‌ها انجام می‌دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره اکتشاف مواد معدنی گفت: ایمیدرو برنامه اکتشاف در استان‌های مختلف را با هدف تامین مواد معدنی، تهیه خوراک کارخانه‌های فرآوری و در نهایت رشد تولید صنایع معدنی انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: اکتشافات انجام شده سبب افزایش ۱۳ میلیارد دلاری ذخایر مواد معدنی کشور از جمله سنگ آهن، زغال سنگ، مس، طلا و ... شده است.

جعفری با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده بالاتر در تولیدات این حوزه از سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت است، اظهار داشت: طرح‌های جدیدی که در آینده افتتاح خواهد شد، در راستای تحقق همین هدف است.

رئیسی هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره فعالیت در معدن مس - طلا جانجا گفت: بخش خصوصی برنده مزایده این طرح، به زودی فعالیت‌های اولیه در این پروژه را آغاز خواهد کرد. وی ادامه داد: پیش بینی‌ها نشان از وجود یک معدن بزرگ مقیاس در استان سیستان و بلوچستان می‌دهد. جعفری افزود: فعالیت‌های اکتشافی همچنین نشان می‌دهد استان خراسان جنوبی نیز دارای معدن بزرگ مقیاس خواهد شد.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده