تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۴۹۲
کد خبر: ۲۶۱۲۹۶
سرویس خبر : زمین شناسی

۴۰ دستگاه حفاری اکتشاف در معدن سریدون رفسنجان فعال می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است ۴۰ دستگاه حفاری برای انجام اکتشفات جدید در معدن سریدون واقع در ضلع شرقی معدن مس سرچشمه فعال شود که موجب اشتغالزایی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام حسین جلالی طی بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: اکتشافات انجام شده و ۷۵ درصد ذخایر مس ایران در معادن رفسنجان قرار گرفته و هنوز هم احتمال اکتشفات بیشتر وجود دارد.

وی اظهار داشت: با برآورد اولیه‌ای که در منطقه سریدون رفسنجان انجام شده، قرار است ۴۰ دستگاه حفاری برای اکتشفات جدید فعال شود که این کار موجب بکارگیری نیرو‌های بیشتر و رفع بیکاری در این شهرستان خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: با بهره‌برداری از معدن سریدون و توسعه‌ای که صورت می‌گیرد در آینده نزدیک مشکلی بیکاری در شهرستان‌های رفسنجان و انار تا حد زیادی حل می‌شود.

وی توصیه کرد: جوانان به منظور مهارت‌افزایی و آموزش در بخش‌هایی که مجتمع مس نیاز دارد اقدام کنند و مدارک لازم را از جوارکارگاهی مجتمع مس رفسنجان و فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به طور قطع افرادی که آموزش دیده باشند و مدارک رسمی داشته باشند، در اولویت جذب شرکت مس خواهند بود.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: با نگاه توسعه محوری که مدیریت جدید شرکت ملی مس دارد افق روشنی در انتظار آینده صنعت مس خواهد بود و چشم‌انداز دوساله‌ای که برای صنعت مس رفسنجان از نظر توسعه، تولید، تحقیقات، پژوهش و اشتغال ترسیم شده امیدوار کننده است.

وی اظهار داشت: مسوولیت شرکت آلیاژکاران را که به دلیل موانع تولید تعطیل است، مجتمع مس تقبل و از محل اعتبارات صندوق بازنشستگی شرکت مس آن را خریداری کرده و بدهی‌های آن را پرداخت می‌کند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: با فعال شدن این کارخانه می‌توان گلوله‌های فولادی را تولید کرد و علاوه بر تأمین نیاز‌های صنعت مس نیاز سایر معادن را نیز تأمین شود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت آزمایشگاهی دانشگاه‌های شهرستان رفسنجان در حوزه‌های مختلف صنعت مس اعم از حوزه تولید، تعمیر و ساخت قطعات ماشین‌آلات معدنی استفاده خواهد شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس همچنین به راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس از جمله تولید ورق اشاره کرد و گفت: یکی دیگر اولویت‌های شهرستان رفسنجان ایجاد هتل پنج ستاره است که ایجاد آن در دستور کار شرکت مس قرار دارد.

۴۰ دستگاه حفاری اکتشاف در معدن سریدون رفسنجان فعال می‌شود

احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی خورشیدی

وی در ادامه خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی خورشیدی که چندین ماه پیگیر آن هستیم، بزودی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان آغاز می‌شود و با احداث آن تا حد زیادی کمبود برق شهرستان جبران خواهد شد.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده