تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۶۱۳۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تمایل صنایع ملی مس بر تاسیس کارخانه ذوب و نورد در زنجان

‌می‌متالز - مشاور مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران با اعلام تمایل شرکت صنایع ملی مس ایران در بحث تاسیس کارخانه ذوب و نورد و تمایل بر سرمایه گذاری در زنجان گفت: این شرکت در راستای دانش فنی و هم از جهت تجهیزات آماده هر گونه همکاری با انجمن تولید کنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان در راستای تهیه طرح توجیهی است.

به گزارش می‌متالز، روح الله محبی، رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان با محمد جواد شیخ، مشاور مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران دیدار کرد.

در این دیدار رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به تولید و تامین ۸۰ درصد از نیاز کشور توسط تولید کنندگان محصولات مصرفی و تزیینی مسی زنجان اظهار داشت: تامین ۱۵۰ تن مواد اولیه ماهانه این حجم از تولید به دلیل نبود کارخانه ذوب و نورد به سختی و گران انجام می‌شود؛ که این امر موجب کندی تولید و سردرگمی تولید کنندگان در تامین نیاز‌های خود شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان افزود: تاسیس کارخانه ذوب و نورد در زنجان نه تنها موجب حل مشکل تامین مواد اولیه تقریبا یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مس بلکه سایر نیاز‌های صنعتی مسی استان زنجان و هفت استان همجوار را حل خواهد کرد.

در ادامه این دیدار محمد جواد شیخ، مشاور مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران با ابراز خوشحالی از تاسیس انجمن تولید کنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان و پیگیری مشکلات هنر صنعت مس آمادگی شرکت صنایع ملی مس ایران را برای همکاری بیشتر و تقویت هنر صنعت مس زنجان و تامین مواد اولیه تولید کنندگان اعلام کرد.

مشاور مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران در ادامه افزود: با توجه به استقلال شرکت مس سونگون و انجام همه مراحل استخراج و استهصال مس و تولید محصول در قالب شمش و کاتد در معدن شرکت صنایع ملی مس ایران نیاز زنجان به مواد اولیه را از این طریق نیز می‌توان تامین کرد.

وی با اعلام تمایل شرکت صنایع ملی مس ایران در بحث تاسیس کارخانه ذوب و نورد زنجان و تمایل بر سرمایه گذاری در زنجان گفت: این شرکت در راستای دانش فنی و هم از جهت تجهیزات آماده هر گونه همکاری با انجمن تولید کنندگان محصولات مسی اتاق بازرگانی زنجان در راستای تهیه طرح توجیهی است.
شیخ در پایان افزود: در راستای حمایت از هنر صنعت مس زنجان شرکت صنایع ملی مس ایران با توجه به وجود معادن مس در زنجان پیگیر حمایت و فعال سازی معادن مس موجود در سطح استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده