تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۶۱۶۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت:

۸۴ درصد واحد‌های تولیدی استان اردبیل فعال است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر از میان واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری، حدود ۸۴ درصد در حال فعالیت هستند.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی تشریح کرد: بر اساس آمار سامانه بهین‌یاب تا کنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده است که از این میان ۹۹۰ واحد فعال هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی راکد افزود: ۱۸۶ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل وجود دارد که ۷۰ مجموعه از میان این واحد‌های راکد قابل احیا تشخیص داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: بیشتر مجموعه‌های غیرقابل احیا نیز شامل واحد‌های کوچک می‌شود که برخی از آن‌ها مشکلات کوچکی دارند و بررسی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است تا به تدریج احیا شوند.

وی در مورد نحوه تامین منابع مالی مورد نیاز اظهار کرد: در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان اردبیل ۳۰ هزار میلیارد ریال منابع به بخش صنعت اختصاص یافت که تاکنون چندین واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

صادقی عنوان کرد: مهلت اعطای این تسهیلات ۲ سال بود که بر این اساس می‌توان تا ۱۴۰۲ نیز نسبت به پرداخت آن اقدام کرد؛ همچنین برخی واحد‌ها از محل بند الف تبصره ۱۸ برای دریافت تسهیلات یارانه‌دار معرفی می‌شوند.

وی همچنین به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد و در خصوص تاثیرات آن بر واحد‌های تولیدی گفت: تنها مشکلی که ممکن است برای واحد‌های تولیدی پیش بیاید در زمینه افزایش سرمایه در گردش این واحدهاست که در این راستا تدابیر لازم پیش از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: در همین راستا سال گذشته ۴۸ واحد و سال پیش از آن ۵۴ واحد تولیدی راکد فعال شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده