تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۶۱۹۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت در پی سفر هیات دولت به چهارمحال و بختیاری خبرداد:

امسال دو هزار واحد راکد صنعتی در کشور احیا می‌شود

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت در حاشیه پیگیری مطالبات مردمی در پی سفر هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه برنامه امسال احیای دو هزار واحد راکد دیگر در دستور کار قرار دارد، گفت: ۱۲ هزار واحد راکد در کشور وجود دارد و تمرکز ما بر اعتبار و تسهیلات نیست، بلکه تمرکز بر استفاده بیش‌تر از بخش خصوصی است.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان با اشاره به این‌که سیاست ما در حوزه واحد‌های راکد شناسایی آن‌ها در سطح ملی است، بیان کرد: سال گذشته دوهزار واحد راکد در کشور احیا شد و امسال تلاش شده از ظرفیت بخش خصوصی در سطح استان‌ها استفاده شود که امید است با کمک استانداران، ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید و تأمین منابع مالی توسط بانک‌ها در قالب تبصره ۱۸ و سایر تبصره‌های بودجه، تأمین منابع مالی آن‌ها انجام شود و واحد‌های راکد دوباره به چرخه تولید برگردند.

وی تصریح کرد: سوابق نشان می‌دهد واحد‌هایی که به چرخه تولید بازگشته و موفق عمل کرده، واحد‌هایی هستند که توسط فعالان اقتصادی توانمند به چرخه تولید برگشته است.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: واحد‌های راکد صنعتی موجود در کشور مربوط به سالیان گذشته بوده و اکنون واحد‌هایی که در حال راکد شدن هستند تعداد بسیارکمی هستند، مهم این است که تلاش کنیم تعداد واحد‌هایی که راکد هستند را کاهش دهیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده