تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۶۱۷۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳ مصوبه سران قوا برای تسهیل فضای کسب و کار صنعت و معدن

‌می‌متالز - معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت به سه مصوبه سران قوا برای تسهیل فضای کسب و کار اشاره کرد که به‌ویژه به احیای واحد‌های راکد کمک خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، "سید مهدی نیازی" امروز دوشنبه در نشست خبری افزود: در سال جاری شاهد اتفاقات ویژه‌ای در فضای بین‌الملل و داخل کشور بودیم که بخشی از هزینه‌های زنجیره ارزش تولید را سبب شد.
وی بیان داشت: جنگ روسیه و اوکراین موجب شد تا قیمت بسیاری کالا‌ها در سطح جهان افزایش یابد و امروز در مقایسه با دی و بهمن ماه پارسال رشد قابل توجهی در قیمت‌های کالا‌های صنعتی، انرژی، غذایی و ... شاهدیم که چالش بزرگی برای همه کشور‌ها از جمله کشورمان به وجود آورد.


این مقام مسوول وزارت صمت ادامه‌داد: در کشورمان با اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ و تبدیل نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به نرخ ETS، همچنین افزایش دستمزد‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالا‌های اساسی منجر به افزایش قیمت‌ها شد که همه آن‌ها اثر تورمی در قیمت تولیدکننده و مصرف کننده به دنبال داشت.


وی گفت: در همین راستا، وزارت صمت نیز از پارسال برنامه‌های حمایتی طراحی کرد که بخش قابل توجهی از آن‌ها در ستاد اقتصادی دولت به تصویب رسید، بخشی باید در هیات وزیران تصویب شود و برخی دیگر نیز نیاز به مصوبه سران قوا داشت.

منبع: ایران اکونومیست

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده