تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۶۱۹۱۱
سرویس خبر : انرژی
قابل توجه مدیران واحد‌های تولیدی؛

سوخت جایگزین با تعرفه نیروگاهی؛ مشروط به تولید برق

‌می‌متالز - مدیر روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: صرفاً بخشی از سوخت جایگزین که برای تحویل برق به شبکه با تایید وزارت نیرو مصرف است، شامل تعرفه نیروگاهی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد قربانلو اظهار کرد: بنا بر اعلام هیئت وزیران با موضوع پایداری شبکه برق در ایام گرم سال، مطابق بند ۵ تصویب‌نامه همه دستگاه‌های اجرایی و صنایعی که دارای نیروگاه و مولد‌های برق هستند، موظف‌اند از ابتدای اردیبهشت تا پایان شهریورماه نسبت به تولید حداکثری برق و انتقال مازاد آن به شبکه سراسری اقدام کنند.

وی افزود: وزارت نیرو موظف به خرید برق تزریقی این نیروگاه‌ها به شبکه و وزارت نفت موظف به تامین سوخت گاز و مایع مورد نیاز این نیروگاه‌ها و مولد‌ها در این بازه زمانی است.

این مسوول ادامه داد: واحد‌های تولیدی توجه داشته باشند که صرفاً بخشی از سوختی که جهت تحویل برق به شبکه با تایید وزارت نیرو مصرف است، شامل تعرفه نیروگاهی می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: واحد‌های تولیدی دارای نیروگاه‌های مقیاس کوچک (DG,CHP) مجازند در غیر از ماه‌های اعلام شده در این بند نسبت به فروش مازاد برق تولیدی خود در همان استان بدون پرداخت حق عبور اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده