تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۶۲۲۶۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
توسط سخنگوی جدید اعلام شد:

ادامه توجیه وزارت صنعت در توقف عرضه خودرو در بورس و علت عدم اطلاع رسانی

‌می‌متالز - وزارت صنعت در ادامه توجیهات توقف عرضه خودرو در بورس کالا این بار توسط سخنگوی جدید اقدام کرد و با اعلام علت عدم اطلاع رسانی وعده ۵ خودرو بدون قرعه کشی داد.

به گزارش می‌متالز، امید قالیباف که به تازگی سخنگوی جدید وزارت صنعت شده در مورد دستور توقف عرضه خودرو در بورس کالا در برنامه تلویزیونی گفت: وزارت صنعت برای سیاست گذاری درست در بازار خودرو نیازمند بستری بود تا در آنجا تمام عرضه و تقاضا تجمیع شود. در همین راستا بحث ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطرح شد و البته هم ناشی از گلایه‌های مردم از وضعیت قرعه کشی‌ها بود و هم مراجع قانونی مثل دادستانی، ریاست جمهوری و نهاد‌های امنیتی خواستار افزایش نظارت وزارت صنعت بر قرعه‌کشی بودند.

برای تسلط بر بازار خودرو و حضور تمام عرضه کنندگان خودرو، عرضه خارج از سامانه یکپارچه نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد و به بازار لطمه میزند. از همین جهت طبق مصوبه سران قوا، اختیار تنظیم بازار به وزارت صنعت داده شده وزارتخانه با عرضه خودرو در بورس مخالفت کرد. البته از ماه‌ها قبل بورس مطلع بود، اما اجرا به دقیقه ۹۰ رسید.

علت عدم اطلاع رسانی همه جانبه، محرمانه بودن مصوبه سران قوا بود؛ بنابراین از قبل به صورت شفاهی و مکتوب به اطلاع بورس کالا رسیده بود.


عرضه ۵ خودرو بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه


تا آخر شهریور ماه تقریباً ۵۰ خودرو از قرعه کشی خارج می‌شود. از ۲۵ خرداد هم منتظر اخبار خوبی باشید. با تعیین تکلیف خودرو‌های تخصیص داده شده، آمادگی ایجاد می‌شود برخی از خودرو‌ها از جمله شاهین، کوییک اس، کوییک آر، ساینا اس و ساینا را از ۲۵ خرداد در مدل‌های مختلف فروش یعنی پیش فروش، فروش فوق العاده و مشارکت در تولید بدون قرعه کشی و با سامانه یکپارچه به فروش برسد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده