تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۶۲۳۰۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

از «۲۵ خرداد»، ۵ خودرو بدون قرعه‌کشی فروخته خواهند شد

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صمت با بیان این‌که تا آخر شهریورماه تقریبا ۵۰ خودرو از قرعه‌کشی خارج می‌شود، گفت: «آمادگی داریم برخی خودرو‌ها ازجمله شاهین، کوییک اس، کوییک آر، ساینا اس و ساینا را از ۲۵خرداد بدون قرعه‌کشی و با سامانه یکپارچه بفروشیم.»

به گزارش می‌متالز، سخنگوی وزارت صمت با بیان این‌که تا آخر شهریورماه تقریبا ۵۰ خودرو از قرعه‌کشی خارج می‌شود، گفت: «آمادگی داریم برخی خودرو‌ها ازجمله شاهین، کوییک اس، کوییک آر، ساینا اس و ساینا را از ۲۵خرداد بدون قرعه‌کشی و با سامانه یکپارچه بفروشیم.»

امید قالیباف در مورد توقف عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: «وزارت صمت برای سیاست‌گزاری درست در بازار خودرو نیازمند شرایطی بود که در آنجا عرضه‌وتقاضا تجمیع شود. در همین راستا بحث ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نیز مطرح شد. البته این اقدام هم ناشی‌از گلایه‌های مردم از وضعیت قرعه کشی‌ها بود و هم مراجع قانونی مانند دادستانی، ریاست‌جمهوری و نهاد‌های امنیتی خواستار افزایش نظارت وزارت صمت بر قرعه‌کشی بودند.»

سخنگوی وزارت صمت افزود: «اگر قرار است بر بازار خودرو مسلط شویم و تمام عرضه‌کنندگان خودرو حضور داشته باشند، عرضه خارج از سامانه یکپارچه نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد و به بازار لطمه می‌زند. به‌همین‌دلیل طبق مصوبه سران قوا که اختیار تنظیم بازار را به وزارت صمت داده بود، وزارتخانه با عرضه خودرو در بورس مخالفت کرد. البته در ماه‌های قبل این موضوع به اطلاع بورس رسیده بود، اما در دقیقه ۹۰ اجرا شد.»
وی ادامه داد: «اطلاع‌رسانی در مورد مخالفت وزارت صمت با عرضه خودرو در بورس از قبل انجام شده بود. از دو قانون صحبت می‌کنیم؛ از سمت وزارت صمت مصوبه سران قوا را داشتیم و سازوکار بورس برای پذیرش و عرضه کالا، قانون بورس است و وقتی هیات‌پذیرش تصمیم بگیرد کالا می‌تواند عرضه شود.»

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده