تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۶۲۷۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تبعات تحریم زغال سنگ روسیه توسط لهستان؛ مردم چوب جمع می‌کنند

‌می‌متالز - قطع ناگهانی واردات زغال سنگ روسیه از سوی دولت لهستان مشکلات بسیاری برای طبقه متوسط این کشور ایجاد و مردم را وادار کرده است چوب جمع کنند.

به گزارش می‌متالز، پاول پونسیلیوس، یکی از اعضای ائتلاف مدنی پارلمان لهستان، روز جمعه به رادیو پولسکی گفت که دولت لهستان برای ممنوع کردن زغال سنگ روسیه خیلی سریع و با عجله عمل کرد، چون این تحریم برای لهستان گران تمام خواهد شد.

وی گفت: دولت باید برای چنین تصمیم حیاتی کمی آرام‌تر و با تامل بیشتر عمل می‌کرد، چون قطع ناگهانی واردات زغال سنگ از روسیه عواقب ناگواری برای اقتصاد و جامعه لهستان به همراه خواهد داشت.

این نماینده پارلمان لهستان دولت را به اتخاذ تصمیمات عجولانه و افراطی متهم کرد و افزود: در همان زمان هم افزایش واردات ۱۰ میلیون تنی زغال سنگ از روسیه غیرعادی بود. حالا کشور به این واردات وابسته شده و به ناگهان قطع آن موجب ضرر‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

پیشتر یک وزیر لهستانی گفته بود در صورت قطع واردات زغال سنگ از روسیه بیشتر مردم طبقه متوسط این کشور باید برای گرم کردن خانه‌های خود از چوب استفاده کنند.

در پایان ماه مارس، لهستان واردات زغال سنگ خود را از روسیه به طور کامل قطع کرد. دولت این کشور اعلام کرده این ممنوعیت نه تنها برای شرکت‌های دولتی بلکه برای شرکت‌های خصوصی نیز باید اجرا شود. در هفته‌های گذشته بحران کمبود زغال سنگ جامعه لهستان را با التهاب و ترس سرمای زمستان آتی روبرو کرد.

دولت به شهروندان این کشور اجازه داده برای جمع آوری هیزم از جنگل‌ها اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده